Молитва серафиму вырицком

Молитва Серафиму Вырицкому

Мальчик всегда отличался примерным поведением и тягой к знаниям. Он рано выучился грамоте, выбрав для первого прочтения Псалтирь и Святое Евангелие. К сожалению, Василию рано пришлось повзрослеть. Когда ему исполнилось 10 лет, глава семьи скончался, поэтому мальчик решил отправиться на заработки в Санкт-Петербург, чтобы помочь семье. Вера и упорство помогли молодому человеку, а сейчас молитва Серафиму Вырицкому на удачу помогает и другим просящим.

В самых разных делах святой Серафим Вырицкий стал помощником для людей: к нему обращаются с молитвой при болезнях, его же просят о помощи в мирских делах, он же поддерживает в рабочие будни.

Купе?ц вели?к соде?лался еси?,/ преподо?бне о?тче Серафи?ме,/ сый в ми?ре, к мно?гому бога?тству тле?нному/ ты николи?же се?рдца прилага?л еси?,/ послу?шник и?стинен/ и доброде?телей подви?жник,/ егда? же, вся оста?вль,/ на крест мона?шества восше?л еси?,/ дары Свята?го Ду?ха мно?ги тебе? да?шася/ и я?ко еди?наго от дре?вних тя яви?ша/ проро?ка, ста?рца,/ чудотво?рца и моли?твенника,/ столпа? подви?жником, спасе?ния вождя?./ Сего? ра?ди мо?лим тя:// и нас прему?дро ко спасе?нию упра?ви.

Перевод: Купцом великим стал ты (Мф.13:45-46), преподобный отче Серафим, будучи в мире, многое тленное богатство совершенно не трогало твоего сердца, истинного послушника и подвижника добродетелей, когда же ты взошел на крест монашества, тебе были даны многие дары Святого Духа, явившие тебя подобным древними пророкам, старцем, чудотворцем и молитвенником, крепким подвижником и руководителем спасения. Потому молим тебя: и нас премудро направь ко спасению.

Я?ко пресве?тлая звезда? Росси?йския земли?,/ возсия?л еси? в ве?си Вы?рицтей,/ преподо?бне Серафи?ме,/ и благода?тию Свята?го Ду?ха наставля?емь,/ све?том чуде?с твои?х страну? на?шу озари?л еси?./ Те?мже ко гро?бу твоему? притека?юще, уми?льно глаго?лем:// моли? Христа? Бо?га спасти?ся душа?м на?шим.

Подража?я богоно?сному уго?днику Саро?вскому,/ Ду?ха Свята?го благода?ть оби?льно стяжа?л еси?:/ Алекса?ндро-Не?вския ла?вры кри?не благоуха?нный,/ Вы?рицкия ве?си похвало?,/ сего? ра?ди и мы тебе? зове?м:/ ра?дуйся, преподо?бне Серафи?ме,// ми?лостивый наш предста?телю пред Го?сподем.

Перевод: Подражая Богоносному праведнику Саровскому, ты обрел обильно благодать Святого Духа: Александро-Невской лавры благоуханный источник, слава села Вырица, поэтому и мы взываем к тебе: «Радуйся, преподобный Серафим, милостивый заступник наш перед Господом».

Перевод: Уподобился ты древним отцам и подвигом добрым подвизался, благодатью Христовой просветился, от Него же получил дар чудотворений, исцелять больных, в заботах и скорбях утешать, притесняемых и гонимых защищать и всем нуждающимся подавать надежду и быстрое избавление. Потому тебя, как великого чудотворца почитая, молим, чада твои, преподобный Серафим, от всех бед избавь нас молитвами твоими.

Молитва преподобному Серафиму Вырицкому

О, богоблаже?нный и премилосе?рдый о?тче наш Серафи?ме! Ве?дуще тя и по сме?рти я?ко жи?ва су?ща, с ве?рою припа?даем ти и вопие?м: не забу?ди убо?гих твои?х до конца?, но ми?лостивно при?зри на ста?до твое? духо?вное и упаси? е?, до?брый па?стырю, благоприя?тными твои?ми к Бо?гу моли?твами. Испроси? нам от Го?спода вре?мя на покая?ние и грехо?вныя жи?зни исправле?ние, ве?си бо вся не?мощи на?ша душе?вныя: не и?мамы дел ве?ры и спасе?ния, не и?мамы ре?вности ко и?стинному богоугожде?нию, плени?хомся умо?м в поги?бельных страсте?х, растле?хом сердца? во гну?сных по?хотех. Что у?бо ча?ем, и на что наде?емся неключи?мии, разори?вше хра?мины душ на?ших; Ей, святы?й о?тче, простри? моли?твенно ру?це твои? ко Го?споду и умоли? Спаси?теля ро?да челове?ческаго косну?тися благода?тию окамене?лых серде?ц на?ших, омы?ти нас слеза?ми покая?ния, возста?вити в ве?ре, укрепи?ти во благоче?стии и вся поле?зная ко спасе?нию дарова?ти. Не посрами? упова?ния на?шего, е?же по Бо?зе и Богоро?дице на тя возлага?ем, но бу?ди нам ско?рый помо?щник, уте?шитель в ско?рбех и покрови?тель во обстоя?ниих, да сподо?бимся моли?твами твои?ми насле?довати Ца?рствие Небе?сное, иде?же вси святи?и непреста?нно сла?вят и воспева?ют пречестно?е и великоле?пое и?мя Отца?, и Сы?на, и Свята?го Ду?ха, ны?не и при?сно, и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

преподобный Серафим Вырицкий

Труды на иностранных языках

преподобный Серафим Вырицкий (31 марта 1866–3 апреля 1949)

Преподобный Серафим Вырицкий (в миру Муравьев Василий Николаевич) родился в крепкой христианской семье, в Ярославской губернии, в деревне Вахромеево, 31 марта 1866 года. Родители мальчика, Муравьев Николай Иванович, Муравьева Хиония Алимпьевна, будучи набожными людьми, стремились привить любовь к Богу и сыну.

Имя Василий было дано ему при Крещении 1 апреля 1866 года, в честь святого Василия Нового. Первые уроки духовно-нравственного воспитания он получал от родителей. Сообщают, что с детства в нём проявлялись такие человеческие качества, как усердие и терпение, трудолюбие и упорство. Василий рано освоил общую грамоту. Первыми его книгами были Псалтирь и Святое Евангелие.

В юности он зачитывался Житиями Святых. История жизни Христа и апостолов, история жизни великих подвижников глубоко впечатляла и трогала юношеское сердце. С того времени в нём зародилось желание посвятить свою жизнь монашескому подвигу. Правда, до времени это желание оставалось скрытым от окружающих.

Родители Василия слыли хозяйственными людьми. Но это не препятствовало им осуществлять и христианское делание. В воскресные дни семья регулярно присутствовала на богослужении. Кроме того, исполняя Божественную заповедь о любви к ближнему, Муравьевы помогали нуждавшимся пищей и кровом. По мере возможности их семья совершала паломнические путешествия к святым местам. Были они и в Свято-Троицкой Сергиевой Лавре, где тогда подвизался известный старец Варнава (Меркулов). Его поучения встретили в сердце Василия благодатную почву.

Но вот в семью пришло горе. На сороковом году жизни у Василия умер отец. И ему не оставалось ничего другого как взять заботу о семье в свои руки. И он, десятилетний ребенок, воспользовавшись предложением односельчанина, работавшего приказчиком в одной из коммерческих лавок Санкт-Петербурга, отправился на заработки. Мать благословила его на дорогу иконой.

Стараниями односельчанина Василий получил должность рассыльного при одной из лавок Гостиного двора. Он трудился со тщанием, и такое отношение к работе не осталось без должного признания. Со временем ему поручали все более сложные и ответственные дела. Помощью Божьей, он не подводил тех, кто ему доверял, отвечая добром на добро. Существенную часть заработанных денег он отправлял своей матери, которая в то время страдала не только от горя, но и от болезни.

К семнадцати годам Василий дослужился до старшего приказчика в лавке Гостиного двора, а в двадцать шесть лет организовал собственное дело. Впоследствии же он сделался одним из наиболее успешных торговцев пушниной в России, поставлявшим товары даже и за границу. Сказались его трудолюбие и целеустремленность.

Предпринимательство требовало от Василия самоотдачи, но отдаваясь коммерции, он не забывал о Боге и о своём давнем желании приобщиться к монашеству: много молился, посещал храм, когда требовалось ездить по торговым делам в разные части страны, он, по возможности, старался посещать и святые места. При случае он навещал свою мать.

Рассказывают, что на жизнь в миру до определенной поры его, ещё в юности, благословил старец Варнава. Разумея Божественный Промысл, подвижник заметил Василию, что пока ему надлежит жить как обыкновенному человеку, исполнять волю Божью, оставаясь в миру; надлежит создать семью, а монашество он примет тогда, когда Богу будет угодно.

В возрасте двадцати четырех лет Василий соединился брачными узами с Ольгой Ивановной Нетрониной. Их отношения строились на взаимной любви и обоюдном понимании. В 1895 году в их семье родился первенец, Николай, а спустя некоторое время дочь, Ольга. Приблизительно через год девочка умерла. Тогда, по общему решению и согласию, с благословения старца Варнавы они стали жить, как брат и сестра, стали готовить себя к будущей монашеской жизни.

Нередко гостями супругов становились болящие и бедняки. Совсем немалые средства Муравьевы жертвовали на богадельни и церковные нужды (к примеру, одно из их пожертвований составило сумму в сорок тысяч рублей!).

В 1903 году, когда происходили торжества по поводу прославления Серафима Саровского, Василий и Ольга присутствовали на этом торжестве.

В 1905 году Василий Николаевич вступил в членство одной из крупнейших благотворительных организаций России — Ярославского благотворительного общества. Уместно отметить, что участником этого общества был и святой Иоанн Кронштадтский. В 1908 году его ряды пополнил Высокопреосвященный Тихон, возглавивший Ярославскую кафедру (впоследствии — Патриарх).

В 1906 году почил о Господе духовный наставник Василия, старец Варнава. В. Муравьев смог увидеться с ним перед его смертью, когда тот посещал Петербург.

Вплоть до 1917 года Василий Николаевич оказывал Церкви материальную поддержку. Но когда вместе с революцией пришли хаос и смута, он лишился торгового дела и былых средств. Тысячи людей, не вписавшихся в контуры нового общества, вынуждены были бежать за рубеж. В этот период Василий потерял многих друзей. Вместе с гонениями на капитал и построением «нового мира» начались гонения за веру. Последовали кровавые расправы над священнослужителями. Василий Николаевич имел возможность отправиться в эмиграцию. Но не захотел.

Шёл 1920 год. В этот трудный период В. Муравьев решил вступить в братию Свято-Троицкой Сергиевой Лавры. Но Промысл Божий распорядился иначе. Митрополит Петроградский и Гдовский Вениамин благословил его принять монашеский постриг в Александро-Невской Лавре. 29 октября 1920 года постриг был совершен, и Василий получил новое имя Варнава, в честь своего духовного наставника, Варнавы Гефсиманского. Приблизительно в это время жена Василия, Ольга, вступила в монашество в Воскресенском Новодевичьем монастыре, с наречением имени Христина.

Смотрите так же:  Молитва для родителей из корана

Вскоре Варнава был посвящен в иеродиакона. Время было страшное, люди гибли в огромном количестве. В этот период он нёс одно из наиболее трудных послушаний — заведовал кладбищенской конторой. Светские власти постоянно встревали в дела обители с указаниями и претензиями, но, как ни удивительно, монашеская жизнь в Лавре не только не угасала, а и имела необычайный духовный подъём.

В 1921 году, 11 сентября, митрополит Вениамин рукоположил отца Варнаву в иеромонаха. Вместе с пастырской деятельностью он занимался и экономическими вопросами, связанными с хозяйственными нуждами. Здесь ему пригодился прежний предпринимательский опыт.

1922 год ознаменовался для Лавры серьёзными внутренними сложностями. В июле в Лавру явился самосвят Николай Соболев, обновленческий архиепископ, и потребовал передать руководство обителью под его омофор. Вместе с тем он решительно запретил возносить за богослужением имя Патриарха Тихона.

Хорошо понимая, что прямое и открытое противление обновленцам, имевшим поддержку у светских властей, может привести Лавру к губительным последствиям, архимандрит Иоасаф, тогдашний руководитель обители, счёл за лучшее прибегнуть к компромиссу: признать формально власть обновленцев и прекратить поминать имя претившего им Патриарха за богослужением, но при этом сохранить действительное управление обителью и оградить её жизнь от обновленческих новшеств.

Часть братии поддержала это решение, а часть — нет. Нависла угроза раскола. Чтобы выйти из этой ситуации иеромонах Варнава совместно с архимандритом Сергием (духовником обители) и иеромонахом Варлаамом, призвали братию принять внешние уступки. Их увещевание возымело силу, а со временем стала очевидной и их правота. После освобождения святителя Тихона, в 1923 году, лавра вернулась под патриаршую власть.

Видя добросовестное исполнение отцом Варнавой обязанностей пастырского и монашеского служения, братия избрали его членом Духовного Собора; тогда ему был доверен пост казначея.

Приблизительно в 1926 — 27 годах отец Варнава облекся в великую схиму и получил новое имя — Серафим, в честь Серафима Саровского. Вскоре на общем собрании обители он был избран духовным руководителем Лавры.

Рассказывают, что в 1927 году отец Серафим предсказал архиепископу Алексию (Симанскому) будущее посвящение в Патриарха. Дар прозорливости не раз проявлялся в отце Серафиме и по отношению к прочим людям, в том числе простым, искавшим у него совета и благословения. Кроме того, он возвещал о грядущем усилении гонений на Церковь, что и произошло.

Через три года служения в должности духовника здоровье отца Серафима серьезно подпортилось. Сказались долгие пребывания в холоде, стояние на ледяном полу во время богослужения. Какое-то время он пытался скрывать свою болезнь, продолжал исполнять пастырский долг. Между тем состояние здоровья ухудшалось. А однажды он даже не смог подняться с постели.

В 1930 году, по благословению митрополита Серафима (Чичагова), он перебрался на жительство и служение в Вырицу. Тамошний климат лучше соответствовал его немощному состоянию. Вместе с ним, также с благословения митрополита, в Вырицу переселилась схимонахиня Серафима (Ольга Ивановна Муравьева) и двенадцатилетняя послушница Маргарита, их внучка. Отныне главное послушание двух этих близких страдальцу людей заключалось в уходе за ним.

С наступлением 1932 года гонения на Церковь усилились, прокатилась волна арестов. Количество храмов к этому времени резко сократилось.

Между тем к старцу тянулось огромное множество людей. Родные и близкие, опасаясь за его здоровье, хотели было ограничить круг общения, но он категорически заявил, что покуда хватит сил, будет принимать тех, кто имеет в этом нужду. Более того, отец Серафим, несмотря на физическую слабость, старался не ослаблять бдение, молитву и пост.

Священнослужители местной Церкви еженедельно причащали его Святых Христовых Таинств. Примерно в 1935 году Вырицкий пастырь принял на себя подвиг молитвы на камне, в подражание святому Серафиму Саровскому. Делал он это по мере возможности и сил, когда позволяло здоровье. После же того как Советский Союз вступил в войну с фашисткой Германией, отец Серафим, ища заступничества у Небесного Царя, стал молиться на камне ежедневно.

С самого начала Великой Отечественной войны он верил в Победу. И даже не боялся говорить об этом оккупантам. Когда в 1941 году немцы овладели Вырицей и расположили в ней воинскую часть, включавшую православных румын, вырицкий храм, закрытый богоборцами ещё в 1938-м году, вновь открыл двери для верующих.

В 1945 году почила о Господе схимонахиня Серафима (Ольга Ивановна Муравьева). Отец Серафим, прозревая Божественную волю, понимал, что достаточно скоро произойдёт и его исход. Последние годы своей жизни он был прикован к постели, иногда даже не находил в себе сил отвечать на записки.

Святой старец Серафим тихо отошёл ко Господу 3 апреля 1949 года. По воспоминаниям правнучки преподобного:

Я уже уснула, когда вдруг вбегает мама и говорит: «Дедуленька умирает!» — «Мама, откуда ты это знаешь?» – «Мне дедушка сказал, что приходила женщина неземной красоты в белоснежных одеждах и показала рукой на небо». Потом ночью дедушка часто спрашивал у мамы, который час. И когда она ответила: «2 часа 15 минут», – он, перекрестившись, испустил дух.

Тропарь преподобному Серафиму Вырицкому, глас 4

Яко великаго молитвенника за землю нашу / и утешителя теплаго притекающих к тебе, / ублажаем тя, вторый русский отче Серафиме, / вся бо яже в мире красная оставил еси, / всем сердцем устремился еси к чертогам сладчайшаго Христа / и в годину лютых гонений образ кротости и смирения всем был еси: / не престай и ныне молитися за ны, // да в терпении обрящем путь покаяния / и с тобою выну славим Пресвятую Троицу.

Кондак преподобному Серафиму Вырицкому, глас 8

Крест приим свой, преподобне, радуяся, / нераздельным помыслом последовал еси Христу, / был купец еси воистину преславный, / яко не земное, но небесное сокровище стяжа / сего ради спасеся тобою мнози чада твоя, ихже возлюбил еси. / И ныне, отче наш Серафиме, молися // покаяние нам даровати и в разум истины приити.

Ин тропарь преподобному Серафиму Вырицкому, глас 3

Купец велик соделался еси, / преподобне отче Серафиме, / сый в мире, к многому богатству тленному / ты николиже сердца прилагал еси, / послушник истинен / и добродетелей подвижник, / егда же, вся оставль, / на крест монашества восшел еси, / дары Святаго Духа многи тебе дашася / и яко единаго от древних тя явиша / пророка, старца, / чудотворца и молитвенника, / столпа подвижником, спасения вождя. / Сего ради молим тя: // и нас премудро ко спасению управи.

Ин тропарь преподобному Серафиму Вырицкому, глас 4

Яко пресветлая звезда Российския земли, / возсиял еси в веси Вырицстей, преподобне Серафиме, / и, силою Святаго Духа наставляем, / светом чудес твоих страну нашу озарил еси духовно. / Темже и мы, притекающе ко гробу твоему, / умильно глаголем: // моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак преподобному Серафиму Вырицкому, глас 5

Подражая богоносному угоднику Саровскому, / Духа Святаго благодать обильно стяжал еси: / Александро-Невския лавры крине благоуханный, / Вырицкия веси похвало, / сего ради и мы тебе зовем: / радуйся, преподобне Серафиме, // милостивый наш предстателю пред Господем.

Ин кондак преподобному Серафиму Вырицкому, глас 5

Уподобился еси древним отцем / и подвигом добрым подвизался еси, / благодатию Христовою просветився, / от Негоже прием дарования чудес, / недугующих исцеляти, / печальных и скорбящих утешати, / обидимых и гонимых защищати / и всем в нуждах сущим отраду / и скорое избавление подавати. / Сего ради, яко великаго чудотворца чтуще, / молим тя, чада твоя, преподобне Серафиме: // от всех бед избави нас молитвами твоими.

Ин кондак преподобному Серафиму Вырицкому, глас 3

Возрадуйся паки, граде святаго Петра, / и малая весе Вырица, возвеличися, / се бо светильник веры в тебе просиявает, / всеисцеляющий бальзам нам источается, / новоявленный бо великий чудотворец, / любве и покаяния наставник, / пророк и старец, // новый преподобный Серафим в тебе является.

История жизни Серафима Вырицкого

Упорство, трудолюбие и честность помогли Василию уже в 17 лет занять должность старшего приказчика, а в 26 лет руководить собственным делом. Верующие обращаются с молитвой к Серафиму Вырицкому о работе для помощи в делах, продвижения по службе, молят о даровании сил для дела и веры в успех.

Читают молитву Серафиму Вырицкому о здоровье, когда сразил тяжелый недуг или одолевает старческая слабость. К святому обращаются не только больные, но и их близкие, которым больно смотреть на страдания любимых.

Тексты молитв Серафиму Вырицкому

Перевод: Как великого молитвенника за землю нашу и усердного утешителя приходящих к тебе, прославляем тебя, второй русский отче Серафим, потому что ты, оставив все земные блага, устремился к чертогам сладчайшего Христа (к Царствию Небесному) и во времена лютых гонений был для всех образцом кротости и смирения: не переставай и сейчас молиться о нас, чтобы мы с терпением обрели путь покаяния и славили с тобой всегда Пресвятую Троицу.

Уподо?бился еси? дре?вним отце?м/ и по?двигом до?брым подвиза?лся еси?,/ благода?тию Христо?вою просвети?вся,/ от Него?же прие?м дарова?ния чуде?с,/ неду?гующих исцеля?ти,/ печа?льных и скорбя?щих утеша?ти,/ оби?димых и гони?мых защища?ти/ и всем в ну?ждах су?щим отра?ду/ и ско?рое избавле?ние подава?ти./ Сего? ра?ди, я?ко вели?каго чудотво?рца чту?ще,/ мо?лим тя, ча?да твоя?, преподо?бне Серафи?ме:// от всех бед изба?ви нас моли?твами твои?ми.

В 1866 году 31 марта, родился Муравьев Василий Николаевич, которого сейчас мы знаем как Серафима Вырицкого. С самого детства мальчик проявлял недюжинный ум и набожность. В малом возрасте Василий решил, что обязательно станет монахом, но путь к мечте был длинный и трудный.

Смотрите так же:  Молитва в честь покров пресвятой богородицы

Многие годы Василий Николаевич занимался предпринимательской деятельностью, успешно торговал пушниной по России и за рубежом. О помощи в торговле, в проведении финансовых сделок и заключении договоров тоже молятся преподобному Серафиму Вырицкому.

После революции начались трудные времена, Василий лишился своего дела и отправился в монастырь. Там он занимался казной, непрестанно молился и ведал делами. Но здоровье стало подводить его уже в 1920-х годах. Вместе с семьей он переехал в Вырицу, где были лучшие для него условия. Но и там, получивший новое имя – Серафим, мужчина не берег себя, постоянно принимая прихожан. Всю войну преподобный молился о победе на камне, как делал это Серафим Саровский. Несмотря на тяжелое состояние, Серафим Вырицкий прожил немало лет, он занял свое место на Небесах 3 апреля 1949 года.

Я?ко вели?каго моли?твенника за зе?млю на?шу/ и уте?шителя те?плаго притека?ющих к тебе?,/ ублажа?ем тя, вторы?й ру?сский о?тче Серафи?ме,/ вся бо я?же в ми?ре кра?сная оста?вил еси?,/ всем се?рдцем устреми?лся еси? к черто?гам сладча?йшаго Христа?/ и в годи?ну лю?тых гоне?ний о?браз кро?тости и смире?ния всем был еси?:/ не преста?й и ны?не моли?тися за ны,/ да в терпе?нии обря?щем путь покая?ния// и с тобо?ю вы?ну сла?вим Пресвяту?ю Тро?ицу.

Крест прии?м свой, преподо?бне, ра?дуяся,/ неразде?льным по?мыслом после?довал еси? Христу?,/ был купе?ц еси? вои?стину пресла?вный,/ я?ко не земно?е, но Небе?сное сокро?вище стяжа?/ сего? ра?ди спасе?ся тобо?ю мно?зи ча?да твоя?, и?хже возлюби?л еси?./ И ны?не, о?тче наш Серафи?ме, моли?ся// покая?ние нам дарова?ти и в ра?зум и?стины приити?.

Перевод: Взяв свой крест, преподобный, радуясь, с неуклонной волей последовал ты Христу, был воистину преславным купцом (Мф.13:45-46), так как обрел не земное, но Небесное сокровище, потому спасено тобой множество чад твоих, которых возлюбил ты. И сейчас, отче наш Серафим, молись покаяние нам даровать и к познанию истины прийти.

Перевод: Как преяркая звезда Российской земли, воссиял ты в селе Вырица, преподобный Серафим, и благодатью Святого Духа руководимый, светом чудес твоих страну нашу озарил ты. Потому ко гробу твоему приходя, смиренно взываем: «Моли Христа Бога о спасении душ наших».

Возра?дуйся па?ки, гра?де свята?го Петра?,/ и ма?лая ве?се Вы?рица, возвели?чися,/ се бо свети?льник ве?ры в тебе? просиява?ет,/ всеисцеля?ющий бальза?м нам источа?ется,/ новоявле?нный бо вели?кий чудотво?рец,/ любве? и покая?ния наста?вник,/ проро?к и ста?рец,// но?вый преподо?бный Серафи?м в тебе? явля?ется.

Перевод: Возрадуйся, город святого Петра, и малое село Вырица, возвеличься, ибо в тебе сияет светильник веры, исцеляющий всех бальзам изливается, ибо новоявленный великий чудотворец, любви и покаяния наставник, пророк и старец, новый преподобный Серафим в тебе является.

Акафист преподобному отцу нашему Серафиму, Вырицкому Чудотворцу

Кондак 1

Возбранный воине Христов, и боголюбче дивный, преподобне отче Серафиме, веры Православныя посреде мира безбожнаго светильниче, и земли Российский благодатный заступниче: чудный образ спасения во дни последния показавый, деланием сокровенным и глубоким смирением Царствие Небесное стяжавый. К твоему благопотребному предстательству ныне прибегающе, пение хвалебное приносим ти от сердец наших, любовию зовуще: радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Икос 1

Ангелоподобную красоту души имел еси, светоносне отче, сердцем пламенея ко Господу Сил, и Тому Единому в иночестем чине служити от юности восхотел еси, но отвергнув человеческое мудрование, истинное послушание Творцу своему явил еси, и путь, указанный тебе свыше, совершил еси. Темже Промышлению Божию о тебе дивящеся, с верою зовем ти:
Радуйся, благочестивых родителей достойный сыне; радуйся, воспитанный в милосердии и трудех.
Радуйся, измлада всею душею Господа возлюбивый; радуйся, истиною просвещенный с юных лет.
Радуйся, службы церковныя благоговейный любителю; радуйся, мира духовнаго умиленный тайнозрителю.
Радуйся, молитвы чистыя кадило благовонное; радуйся, имеяй сердце, всецело к Богу устремленное.
Радуйся, отроком дом отеческий покинувый, и кормильцем семьи ставый; радуйся, столицы северныя отринувый соблазны.
Радуйся, схимнику лаврскому желание сердца своего поведавый; радуйся, от него волю Божию о себе познавый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 2

Видя Господа пред собою выну, и на милость Его уповая, браком законным по заповеди старчестей сочетался еси, блаженне отче, чистоту душевную и телесную усердно соблюдая. Вкупе же с благословенною супругою мысли о скоротечности жизни сея имевый, возрастал еси во всякой добродетели, непрестанно поя Господеви: Аллилуиа.
Радуйся, кротости и тихаго нрава любомудрый носителю; радуйся, истиннаго благочестия усердный ревнителю.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Икос 2

Разум недоумевает, отче Серафиме, како выразити во словесех веру твою и любовь ко Господу, Испытующему люди Своя; поистине праведному Аврааму подобен еси, он бо николиже усомняшеся в благости Отца Небеснаго, тако же и ты полное доверие к Богу в душе своей питал еси. Сего ради глаголем ти сицевая:
Радуйся, обетований непреложных восприятие сердечное; радуйся, веры непоколебимыя явление многочудесное.
Радуйся, свидений Божиих хранение самозабвенное; радуйся, за вся исполненный благодарения.
Радуйся, бояйся Господа, и помняй заповеди Его; радуйся, на всяк день поучавыйся Правде Его.
Радуйся, душу свою в терпении стяжавый; радуйся, Царствия Божия прежде всего искавый.
Радуйся, главо союза во Христе единодушнаго; радуйся, образе целомудрия и воздержания супружескаго.

Кондак 3

Силою Вышняго укрепляемый, и советами духоноснаго старца Варнавы Гефсиманскаго наставляемый, поприще купеческое с деланием внутренним умело сопрягал еси, праведне отче, и делами милосердия, Христа ради творимыми, благословение Божие снискал еси. Покрый убо нас, обнаженных всякаго дела блага, любовию твоею, да восхвалим купно Милостиваго Бога: Аллилуиа.

Икос 3

Имея сострадание сердечное, нуждающимся помогал еси, и скорбящих утешал еси, больных и сирых всячески упокоевал еси, милостивне отче, темже славу Евангелия Христова устнами благодарных тебе приумножал еси. Приими и от нас недостойных благодарственную песнь сию:
Радуйся, скорый помощниче всем в бедах сущим; радуйся, щедрый подателю неимущим.
Радуйся, храмов и обителей тайный благотворителю; радуйся, слабых и убогих доброхотный попечителю.
Радуйся, сословия купеческаго украшение; радуйся, неуклонный последователю Евангельскаго учения.
Радуйся, образ и подобие Божие в ближнем возлюбивый; радуйся, яко Самому Христу всякому человеку послуживый.
Радуйся, пагубное самолюбие из сердца своего изгнавый; радуйся, богатство тленное ни во чтоже вменивый.
Радуйся, суетных пристрастий свободивыйся; радуйся, веру делами любве утвердивый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак. 4

Бури богоборчества, властьми самозванными в России воздвигнутаго, не убоялся еси, богоносне отче, но благодатное время исповедничества познав, потщился еси всех видимых благ отрицатися, во еже совершенным учеником Господа нарицатися, и Ему всецело ся предав, радостно вопияше: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша о лютых гонениих и тяжких страданиих, верными за имя Христово претерпеваемых, вслед за Апостолом помышляше, премудре: кто разлучит ны от любве Божией; благоугодно убо Господу есть крестом избранных Своих спасати. Вемы же, отче, яко любящим Бога вся поспешествуют во благое, молим тя и нам многогрешным душеполезное от Господа испросити, да согласно поем ти:
Радуйся, веру Православную мужественно исповедавый; радуйся, даже до смерти за Христа пострадати вожделевый.
Радуйся, Царя и Отечество в трудную годину не предавый; радуйся, безмятежную жизнь на чужбине презревый.
Радуйся, чаяний заветных сбытие улучивый; радуйся, Христа ради с женою разлучивыйся.
Радуйся, имение свое по слову Господа раздавый; радуйся, за Возлюбленным тобою и тя Возлюбившим последовавый.
Радуйся, злато, в горниле искушений очищенное; радуйся, древо, при исходищих вод насажденное.
Радуйся, скорби и испытания в богатство духа обративый; радуйся, сокровенным подвигом в миру к монашеству себе приуготовивый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 5

Богосветлую звезду яви тя Господь в Лавре Александро-Невстей, преподобне отче, егда ко ангельскому чину благодать священства восприяв, души многих скорбящих и во мраце отчаяния пребывающих духом укрепил еси, и светом истины озарил еси, научая премудрым судом Божиим покорятися, и посреде горькаго лихолетия непоколеблемо пети Господеви: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше братия и священноначалие исправное монашеское житие твое, отче, и послушания многотрудная тобою носимая, паче же смирения глубину, мир и радость о Господе, разумели суть плоды Духа Свята, в тебе обильно прозябшия. Темже и мы, зряще духовное восхождение твое от силы в силу, тако с благоговением взываем ти:
Радуйся, плоть свою со страстьми и похотьми самоотвержением распенший; радуйся, скверну греховную ветхаго Адама покаянием омывый.
Радуйся, благодатную силу смирения познавый; радуйся, деланием заповедей Евангельских внутренняго человека обновивый.
Радуйся, имя Иисуса Сладчайшаго непрестанно сердцем призывавый; радуйся, в живое общение с Господом вступивый.
Радуйся, мир Христов, превосходяй всяк ум, наитием Духа Божия приявый; радуйся, на земли блаженство будущаго века вкусивый.
Радуйся, Богу и ближним нелицемерно служивый; радуйся, пред престолом Вышняго за вся люди слезно воздыхавый.
Радуйся, Жертву Безкровную со страхом и трепетом совершавый; радуйся, словом мудрым всех притекающих к тебе питавый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак. 6

Совершенную любовь яко венец добродетелей, яко дар Святаго Духа приемый, и душу свою за ближних положити готовый, немощи немощных подъял еси, духоносне отче, и ко спасению мнози души управил еси. Твоим боголюбезным предстательством и мы грешнии недугов многоразличных исцелевше, и веру крепкую обретше, благодарственно вопием Господу: Аллилуиа.

Смотрите так же:  Молитва перед выходом из дома на работу

Икос 6

Возсия в лице твоем Правда Божия, и отгнася прелесть сатанинская, егда лукавии раскольницы с престолов своих яко идоли падоша, и Лавра ига обновленческаго свободися, иноцы же вси возвеселишася. Сего ради просим тя, миротворче, раздоры и нестроения жития нашего утолити, неправды разорити, да в единодушии глаголем ти:
Радуйся, Божественныя Троицы избранниче; радуйся, Трисолнечнаго света причастниче.
Радуйся, радостию совершенных возрадованный; радуйся, милостию ко всякому богатый.
Радуйся, храме нерукотворенный Христа Бога нашего; радуйся, щедротами Духа Святаго благолепно украшенный.
Радуйся, яко жертвенник сердце свое соделавый; радуйся, фимиам молитвы Господу пред Ним возносивый.
Радуйся, о заблуждших зело душею болезновавый; радуйся, всем спастися и в разум истины прийти желавый.
Радуйся, гордость и злобу нечестивых смирением и кротостию победивый; радуйся, христоподражательно любити врази своя учивый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 7

Хотяху боголюбивии архипастырие тебе духовником Лавры избрати, темже подвигоша тя, старче, великаго ангельскаго образа всем сердцем взыскати, душа бо твоя чистая огнем пламенныя молитвы за весь мир воспылала есть, и великую схиму яко печать совершенства от Бога прияв, с трепетом вопияше Ему: Аллилуиа.

Икос 7

В дивном пророческом сне, на заре подвижничества твоего, указа ти Господь путеводителя и покровителя твоего, печальника земли Российския, преподобнаго Серафима Саровскаго: егоже именем в схиме нареченный, ты воистинну новым утешителем народу русскому явился еси. Сему благоволению Божию чудящеся, с надеждою поем ти:
Радуйся, опытный воине Христова ополчения; радуйся, мрачных бесов горестное посрамление.
Радуйся, в кукуль смирения и младенческаго незлобия облеченный; радуйся, духовною молитвою на мысленных супостатов вооруженный.
Радуйся, к Богу о всех молитвенниче дерзновенный; радуйся, Владычицы Державныя угодниче прелюбезный.
Радуйся, духоносных отец сподвижниче; радуйся, ангелов приятный собеседниче.
Радуйся, правоверных благодатное заступление; радуйся, блуждающих во тьме безбожия светозарное наставление.
Радуйся, грешников с Богом покаянное примирение; радуйся, источниче радости и умиления.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 8

Странно и неудобоприятельно суетному миру слышати, како молитвами твоими, чудотворче, щедроты милосердия Божия изливаются на всех, с верою притекающих к твоему небесному покровительству. Мы же, славяще Троицу Святую, давшую ти благодать сию, радостно восклицаем: Аллилуиа.

Икос 8

Всего себе на старческое служение людем предал еси, но и духовных высот никакоже отступил еси, дивный отче, такожде чадом своим заповедал еси о горнем присно помышляти, и молитву Иисусову, яко благое средство спасения, усердно стяжати, еюже всякий грех в душе посекается, и дух человека с Духом Божиим соединяется. Под твое пречудное благословение прибегающе, доброхвальне, величаем тя:
Радуйся, горняго Иерусалима жителю; радуйся, неизреченныя славы Спасителя мира созерцателю.
Радуйся, Богом управляемая душевная колеснице; радуйся, Духа Утешителя сердечное вместилище.
Радуйся, от райских обителей в юдоль плачевную нисходяй; радуйся, молитвы наша к стопам Вседержителя и Богородицы приносяй.
Радуйся, якоже отец чадолюбивый, просящим полезная подаяй; радуйся, якоже мати нежная, в скорби утешаяй.
Радуйся, благоприятное Церкве Христовы назидание; радуйся, неизцелимых болезней безмездное врачевание.
Радуйся, будущих судеб чудесное прозрение; радуйся, настоящих обстояний скорое избавление.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 9

Вся силы небесныя удивишася премудрому смотрению о тебе Вышняго, старче, мучительным бо тя недугом зряху пораженнаго, обаче промыслительно от рук безжалостных гонителей из Лавры восхищеннаго. Людие же вернии видевше тя чудно под кровом Богородицы в Вырице хранимаго, воспеваху Человеколюбца Господа: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое умолкает пред величием подвигов твоих, преподобне, како убо старец немощный по плоти сый таковая творити возмогл еси; но поелику имамы богобоязненное произволение, тако благодерзостне взываем ти:
Радуйся, древних пустынников искусный подражателю; радуйся, постническаго жития их изрядный любителю.
Радуйся, молитвенных бдений неусыпный ревнителю; радуйся, внутренняго безмолвия и тишины ума хранителю.
Радуйся, Божественною любовию в сердце уязвленный; радуйся, неутолимым стремлением ко Господу распаленный.
Радуйся, познание небесных тайн приявый; радуйся, от благодатных дарований паче прежняго духом обнищавый.
Радуйся, истинным смирением добродетели своя покрывый; радуйся, плачем покаянным плоды Божия благодати умноживый.
Радуйся, яко дева мудрая, елей радости трезвением сохранивый; радуйся, яко невеста добрая, духовному Жениху Христу вполне благоугодивый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 10

Спасти Русь Святую от полчищ немецких Единаго Спасителя умолял еси, боголюбче дивный: «Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя грешнаго и мир Твой», — тако со умилением сердечным к Богу взывал еси, и сего ради старцу Саровскому подражая, новый подвиг молитвеннаго стояния на камне подъял еси. Темже Укрепившаго тя в брани Господа славим, победную песнь поюще Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена бе незримая люте страждущим от войны, молитвенниче тепле, и неизсякаемыя надежды источниче, победу бо русскаго оружия пророчествовал еси, и разумом духовным попущенныя Богом скорби постигая, возвратитися ко Христу народ Божий призывал еси. Темже соблюди и нас неразумных от всякия вещи сопротивныя, вопиющих ти таковая:
Радуйся, чашу страданий с Отечеством земным до конца испивый; радуйся, о помиловании России Господа просивый.
Радуйся, мученичество безкровное волею претерпевый; радуйся, немощи естества человеческаго презревый.
Радуйся, столпе непоколебимый Православия; радуйся, пламенный проповедниче веры и покаяния.
Радуйся крепосте неприступная, неприятеля устрашающая; радуйся, надеждо несумненная, верных окриляющая.
Радуйся, земли Российския молитвенное ограждение; радуйся, от враг видимых и невидимых досточудное избавление.
Радуйся, воинству христолюбивому Богом дарованное поможение; радуйся, душ и телес наших живительное орошение.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 11

Пение коленопреклоненное приносим ти, преподобне отче, ублажающе многотрудное земное житие твое, ты же не преставай молитися за ны ко Господу: да дарует нам грехов оставление, страстей же одоление, во всяцей добродетели утверждение, и мира душевнаго сохранение, и сподобит нас недостойных вкупе с тобою во Царствии Небеснем благодарственная восклицати: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарнаго провозвестника сущим во тьме безбожия зрим тя, всеблаженне отче, духовное бо возрождение России провидел еси, и к сыновом сынов с отеческою любовию обращаяся, твердо веры Православняя держатися завещал еси. Мы же, словесы твоими просвещаеми, со слезами умиления взываем ти:
Радуйся, Божественнаго Солнца луче; радуйся, причастниче славы Превечнаго Царя.
Радуйся, милосердия светило, согревающее души; радуйся, духовнаго пробуждения заре.
Радуйся, звездо путеводительная в Царствие Небесное; радуйся, светлый облаче, покрываяй жаждущих спасения.
Радуйся, росо благодатная, пажить греховную утоляющая; радуйся, радуго многоцветная, сердца наша веселием исполняющая.
Радуйся, свете мира, имже мнози человецы просвещаются; радуйся, молние огнезрачная, еюже козни вражия разрушаются.
Радуйся, чистоты сердечныя зерцало; радуйся, совершенства христианскаго красото.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 12

Блаженную кончину течения твоего, богомудре отче, молением благоговейным ко Всемилостивей Владычице мира предварил еси, Та бо явственно посетивши тя во славе Своей, отшествие близкое на небо десницею указа тебе. Киими похвалами нам грешным достойно венчати тя, Царицы Небесе и земли избранниче, ныне со лики ангельскими воспевающа: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Дивнаго во святых Своих Бога, веруем вседушно, яко много может молитва праведнаго ко благосердию Владыки, и сего ради просим тя, приснопамятный отче Серафиме, буди ходатаем теплым у Престола Пресвятыя Троицы о нас, вопиющих ти сице:
Радуйся, пламенным Серафимом тезоименитый; радуйся, старчества духоноснаго восприемниче великий.
Радуйся, нивы Христовы неустанный возделателю; радуйся, мира Божия в души человеческия насадителю.
Радуйся, сокровище благодати неистощимое; радуйся, милости глубино неизмеримая.
Радуйся, чудотворений тонкое благоухание; радуйся, желаний Божественных исполнение.
Радуйся, Русския Православныя Церкве новое украшение; радуйся, велие к Богу, Прославльшему тя, за Русь многострадальную дерзновение.
Радуйся, рода христианскаго благомощное заступление; радуйся, почитающим тя ходатаю вечнаго спасения.
Радуйся, преподобне Серафиме, Вырицкий чудотворче.

Кондак 13

О, преславный и досточудный угодниче Божий Серафиме, приими усердное сие моление наше, от любве душевныя тебе возносимое, и умоли Всеблагаго и Всемилостиваго Господа избавитися нам всякаго зла и напасти, да благочестне в веце нынешнем поживем, и блаженство живота вечнаго молитвами твоими обрящем, о тебе же благодарственно воспевающе Господеви: Аллилуиа.

Сей кондак глаголется трижды. По сем икос 1, и кондак 1.

Молитва

О, богоблаженный и премилосердый отче наш Серафиме! Ведуще тя и по смерти яко живаго суща, с верою припадаем ти и вопием: не забуди убогих твоих до конца, но милостивно призри на стадо твое духовное и упаси е, добрый пастырю, благоприятными твоими к Богу молитвами. Испроси нам от Господа время на покаяние и греховныя жизни исправление, веси бо вся немощи наша душевныя: не имамы дел веры и спасения, не имамы ревности ко истинному богоугождению, пленихомся умом в погибельных страстех, растлехом сердца во гнусных похотех. Что убо чаем, и на что надеемся неключимии, разоривше храмины душ наших; Ей, святый отче, простри молитвенно руце твои ко Господу и умоли Спасителя рода человеческаго коснутися благодатию окаменелых сердец наших, омыти нас слезами покаяния, возставити в вере, укрепити во благочестии и вся полезная ко спасению даровати. Не посрами упования нашего, еже по Бозе и Богородице на тя возлагаем, но буди нам скорый помощник, утешитель в скорбех и покровитель во обстояниих, да сподобимся молитвами твоими наследниками быти Царствия Небеснаго, идеже вси святии непрестанно славят и воспевают Пречестное и Великолепое Имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

Похожие статьи:

Молитва к блаженной матроне чтобы вернуть любимого

Молитва Матроне Московской, чтобы быстро вернуть домой мужа или любимого В семье случилась трагедия – супруг ушел к другой женщине. О такой ситуации ранее нереально было даже помыслить, ведь отношения

Молитва исход души мирян

Смерть для православного человека — это не конец, а переход в Вечность, к Богу. Конечно, невозможно полностью избавиться от страха смерти, но вера в Господа должна стать большим утешением как

Молитва когда на душе страх

Молитвы от боязни, страха и тревоги Царь Давид, живший в дохристианское время на земле нынешнего Израиля, терпел гонения от родного сына Авессалома, также желавшего царствовать. Однажды, скрываясь от погони, Давид