Приидите поклонимся молитва

Молитва придите и поклонимся

Полное собрание и описание: молитва придите и поклонимся для духовной жизни верующего человека.

Молитва придите и поклонимся

Войти с помощью:

Домашнее молитвенное правило, а также большинство церковных богослужений всегда начинаются с одних и тех же молитв, называемых начальными.

Если богослужение совершает священник в храме, то вначале священник возглашает: «Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков». Молящиеся отвечают: «Аминь».

Если богослужение совершается без священника, то вместо «Благословен. » произносится: «Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь». А затем читается: «Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь».

Затем читаются следующие молитвы.

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

(Перевод: Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши.)

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. Трижды.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

(Перевод: Отче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.)

Священник: Ибо Твое Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святого Духа ныне, и присно, и во веки веков.

Господи, помилуй (12 раз).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.

(Перевод: придите, поклонимся Царю нашему, Богу.

Придите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Царю и Богу нашему.)

После этого начинается основная богослужения или молитвенного правила.

Тел.: +7 495 668 11 90. ООО «Рублев» © 2019-2017 «Рублев»

Для выполнения действия вы должны быть авторизованы.

Толковый православный молитвослов

Как научиться понимать молитвы? Перевод слов молитв из молитвослова для мирян с церковно-славянского, разъяснения смысла молитв и прошений. Толкования и цитаты Святых Отцов. Иконы.

Последование ко Святому Причащению:

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Трисвятое по Отче наш.

Господи, помилуй (12 раз).

Придите, поклонимся… (Трижды)

Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит. На месте злачне, тамо всели мя; на воде покойне воспита мя. Душу мою обрати, настави мя на стези правды, имене ради Своего. Аще бо и пойду по среде сени смертныя, не убоюся зла, яко Ты со мною еси; жезл Твой и палица Твоя, та мя утешиста. Уготовал еси предо мною трапезу сопротив стужающим мне; умастил еси елеом главу мою, и чаша Твоя упоявающи мя, яко державна. И милость Твоя поженет мя вся дни живота моего; и еже вселити ми ся в дом Господень, в долготу дний.

Ничтоже мя лишит – и ничего не лишит меня (в русском тексте Библии: я ни в чем не буду нуждаться). Всели, воспита, обрати, настави – поселил, воспитал (вскормил), обратил, наставил; /все глаголы стоят в прошедшем времени (аористе) (в русском тексте Библии употреблено настоящее). Аще бо – если даже. Сени – тени; сень смертная – мрак смерти, постоянное выражение Библии (в русском тексте Библии обычно передается словами: долина смертной тени). Та мя утешиста – они меня утешили. Сопротив – напротив, на виду, но также и вопреки. Стужающим мне – оскорбляющим (буквально: стыдящим) меня. Упоявающи мя – напояет меня. Яко державна – как она крепка! Поженет мя – настигнет меня, последует за мной. Живота моего – жизни моей. Еже вселити ми ся в дом Господень – вселиться бы мне в дом Господень. В долготу дний – на долгие дни.

Этот псалом читается в начале Последования ко Причащению, так как в центре его – образ таинственной трапезы, которую предлагает Пастырь-Господь. Трапеза эта для нас – Тело и Кровь Господа в Таинстве Причащения.

Господня земля, и исполнение ея, вселенная и вси живущии на ней. Той на морях основал ю есть, и на реках уготовал ю есть. Кто взыдет на гору Господню? И кто станет на месте святем Его? Неповинен рукама, и чист сердцем, иже не прият всуе душу свою, и не клятся лестию искреннему своему. Сей приимет благословение от Господа, и милостыню от Бога, Спаса своего. Сей род ищущих Господа, ищущих лице Бога Иаковля. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная; и внидет Царь славы. Кто есть сей Царь славы? Господь крепок и силен, Господь силен в брани. Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная; и внидет Царь славы. Кто есть сей Царь славы? Господь Сил, Той есть Царь славы.

Исполнения ея – все, что ее наполняет (исполнение – наполнение). Той – Он. Ю – ее. Уготовал есть – устроил. Иже не прият всуе душу свою – тот, кто в душе своей не увлекался суетою, не привязывался к суетному. Не клятся лестию – не клялся ложно. Искреннему – ближнему. Сей – здесь: таков. Возмите врата князи ваша – поднимите, князи, врата ваши. Возмитеся – Возвысьтесь, поднимитесь. Господь сил – Господь и Господин ангельских Сил, ангельских воинств.

Кто взыдет на гору Господню или кто станет на месте святем Его? «Под горою Господа ты должен разуметь в совокупности весь храм, под местом святым ты можешь разуметь святой престол и жертвенник в каждом храме» (Евфимий Зигабен). Под горою Господней Псалмопевец разумеет также духовное и Небесное Царствие Божие. Для готовящегося ко Причащению центральным в восприятии этого псалма должно быть представление о царстве святыни, в которое должен вступить он лично, дерзая на принятие Святых Христовых Таин.

Возмите врата князи ваша, и возмитеся врата вечная… По изъяснению святых отцев (Афанасия Великого, блж. Феодорита, блж. Иеронима), в последних стихах псалма заключается пророчество о вознесении Господа Иисуса Христа на небо в присутствии горних Сил – Архангелов и Ангелов. Именно они названы здесь «князьями» торжествующей Церкви, они отверзают Ему врата и уготовляют Ему шествие в горний мир.

Неповинен рукама: пред нами, во-первых, форма тв. падежа двойственного числа, во-вторых – оборот, весьма характерный для церковнославянского языка, а в современном русском сохранившийся лишь в отдельных словосочетаниях (ср. стоящее рядом: чист сердцем, которое можно встретить и в современном языке)

Возмите врата, возмитеся… В глаголе возняти, вознитися приставка воз- имеет то же значение, что и в современных глаголах вознестись, взойти и т. п.

Веровах темже возглаголах: аз же смирихся зело. Аз же рех во иступлении моем: всяк человек ложь. Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Чашу спасения прииму, и имя Господне призову; молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его. Честна пред Господем смерть преподобных Его. О Господи, аз раб Твой, аз раб Твой и сын рабыни Твоея; растерзал еси узы моя. Тебе пожру жертву хвалы, и во имя Господне призову. Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его, во дворех дому Господня, посреде тебе, Иерусалиме.

Аз – я. Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело – я веровал, потому и говорил, что я весьма смирился. Рех – я сказал. Во исступлении – в душевном смущении… «экстаз»: когда чувства переполняют, неконторолируемо выплескиваются наружу. О всех, яже воздаде ми – за все, что Он мне даровал. Честна – исполнена чести, дорога. Преподобных – святых. Растерзал еси – Ты расторг. Пожру – пожертвую, принесу в жертву. Молитвы моя Господеви воздам – обеты мои перед Господом исполню (так объясняют святитель Афанасий Великий, святитель Иоанн Златоуст и другие отцы Церкви).

В центре этого псалма – та же Чаша спасения, Евхаристическая чаша, что и в Пс.22-ом. Для понимания некоторых стихов псалма приводим фрагменты толкования святителя Афанасия Великого.

Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело – «Когда, говорит Псалмопевец, уверовал – возглаголал я великое; тогда увидев, что сам я – ничто, смирихся зело».

Аз же рех во исступлении моем: всяк человек ложь – «Став выше человека, презрел я все человеческое; ибо изступление означает изменение… Увидев, что всяк человек ложь (потому что помыслы человеческие обманчивы), смирился и подверг себя злостраданиям, чтобы не пасть с высоты стояния своего».

Молитвы моя Господеви воздам… – «Какой же обет дает он, кроме сего – Чашу Господню приняв, призвать имя Господне? Сие и исполняю, говорит он, когда буду во дворех Божиих, то есть в Церкви Христовой или в Иерусалиме небесном».

Слава, и ныне: Аллилуиа (трижды). И три поклона.

Беззакония моя презри, Господи, от Девы рождейся, и сердце мое очисти, храм то творя Пречистому Твоему Телу и Крови, ниже отрини мене от Твоего лица, без числа имеяй велию милость.

Во причастие Святынь Твоих како дерзну недостойный? Аще бо деозну к Тебе приступити с достойными, хитон мя обличает, яко несть вечерний, и осуждение исходатайствую многогрешной души моей. Очисти, Господи, скверну души моея и спаси мя, яко Человеколюбец.

Многая множества моих, Богородице, прегрешений, к Тебе прибегох, Чистая, спасения требуя: посети немощствующую мою душу, и моли Сына Твоего и Бога нашего, дати ми оставление, яже содеях лютых, едина Благословенная.

Презри – оставь без внимания. Рождейся – родившийся. Храм то творя – делая его храмом. Ниже – и не. Без числа имеяй велию милость – имеющий бесконечно великое милосердие (без числа – бесконечно; имеяй – имеющий; велию – великую; порядок слов во фразе отличается от свойственного современному русскому языку).

Аще бо – потому что если. Хитон – одежда. Яко несть вечерний – потому что он не таков, в каком идут на Вечерю. Исходатайствую – здесь: доставлю, получу, заслужу. Прибегох – я прибегнул, обратился за помощью. Оставление – прощение. Яже содеях лютых – злых (лютых) дел, которые я совершил (яже содеях).

Аще бо дерзну к Тебе приступити с достойными, хитон мя обличает, яко несть вечерний, и осуждение исходотайствую многогрешной души моей. Тропарь обращает нас к евангельской притче о званых на брачную Вечерю Сына: Царь, войдя посмотреть возлежащих, увидел там человека, одетого не в брачную одежду, и говорит ему: друг! Как ты вошел сюда не в брачной одежде? Он же молчал. Тогда сказал царь слугам: связав ему руки и ноги, возьмите его и бросьте во тьму внешнюю; там будет плач и скрежет зубов; ибо много званых, а мало избранных (Мф.22:11-14). Вечеря эта – Евхаристия, Таинство Причащения; слова очисти, Господи, скверну души моея взывают ко Господу об очищении хитона души.

Во Святую же Четыредесятницу:

Егда славни ученицы на умовении вечери просвещахуся, тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся, и беззаконным судиям Тебе праведнаго Судию предает. Виждь, имений рачителю, сих ради удавление употребивша: бежи несытыя души, Учителю таковая дерзнувшия. Иже о всех благий Господи, слава Тебе.

Егда – когда. Ученицы – ученики. Просвещахуся – просвещались. Омрачашеся – омрачился. Виждь, имений рачителю, сих ради удавление употребивша – смотри, собиратель богатств, на удавившегося (удавление употребивша) из-за них (сих ради)! Несытыя – ненасытимой. Учителю таковая дерзнувшия – дерзнувший (сделать) такое с Учителем. Иже о всех благий – Всеблагой (о всех – во всем; Иже здесь на месте греческого артикля).

Это – тропарь Великого Четверга, воспоминающий Тайную вечерю Христову (Ин.13:2-30), соучастником, сопричастником которой становится и каждый причащающийся.

Егда славнии ученицы на умовении вечери просвещахуся, тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся… Глагол просвещахуся стоит в форме имперфекта 3-го лица мн. числа и, как всякий имперфект, выражает действие, соотносительное с другим, основным – тем, которое выражено аористом 3-го лица ед. числа омрачашеся.

Псалом 50: Помилуй мя, Боже…

Обратите внимание на припевы канона – один к первому и другой ко второму тропарю; это стихи из 50-го покаянного псалма (который читается непосредственно перед самим каноном). На 9-й песни канона – на один тропарь больше; лишь в немногих молитвословах указан припев к этому добавочному тропарю – следующий стих того же псалма (припев указан в Служебнике). Припевы удивительно обогащают и дополняют смысл тропарей.

Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетская, яко прославися.

Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Хлеб живота вечнующаго да будет ми Тело Твое Святое, благоутробне Господи, и Честная Кровь, и недуг многообразных исцеление.

Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Смотрите так же:  Молитва к матери божьей о замужестве

Осквернен делы безместными окаянный, Твоего Пречистаго Тела и Божественныя Крове недостоин есмь, Христе, причащения, егоже мя сподоби.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Земле благая, Благословенная Богоневесто, Клас прозябшая неоранный и спасительный миру, сподоби мя Сей ядуща спастися.

Грядите – приходите. Наставльшему – проведшему. Яже изведе из работы египетская – которых Он вывел из египетского рабства. Яко прославися – ибо Он прославился. Живота вечнующаго – жизни вечной. Благоутробне – милостивый (звательный падеж). Делы безместными – непристойными делами. Клас – колос. Прозябшая – возрастившая. Неоранный – невозделанный. Сей ядуща – принимая Его в пищу.

Земле благая, Благословенная Богоневесто, Клас прозябшая неоранный и спасительный миру… Пресвятая Богородица предстает здесь как плодородная земля (Земля благая), взрастившая миру спасительный Колос (Христа), Который вырос Сам, без всякого участия человеческого (неоранный: орати – пахать); здесь и указание на Приснодевство Пресвятой Богородицы.

Ирмос: На камени мя веры утвердив, разрешил еси уста моя на враги моя. Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.

Слезныя ми подаждь, Христе, капли, скверну сердца моего очищающия; яко да благою совестию очищен, верою прихожду и страхом, Владыко, ко причащению Божественных даров Твоих.

Во оставление да будет ми прегрешений Пречистое Тело Твое и Божественная Кровь, Духа же Святаго общение, и жизнь вечную, Человеколюбче, и страстей и скорбей отчуждение.

Богородичен: Хлеба животнаго Трапеза Пресвятая, свыше милости ради сшедшаго, и мирови новый живот дающаго, и мене ныне сподоби недостойнаго, со страхом вкусити сего, и живу бытии.

Возвеселися бо ся – ибо возвеселился. Внегда – когда. Несть свят, якоже Бог наш – никто не свят, как свят Бог наш. Несть праведен паче Тебе – никто не праведен более Тебя. Отчуждение – освобождение (да будет Причастие в освобождение от страстей и скорбей). Хлеба животнаго – Хлеба жизни. Свыше милости ради сшедшаго – сошедшего свыше по милосердию (милости ради). Мирови – миру. Живот – жизнь.

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплошся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Восхотел еси, нас ради воплощся, Многомилостиве, заклан быти яко овча, грех ради человеческих: темже молю Тя, и моя очисти согрешения.

Не отверже мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Исцели души моея язвы, Господи, и всего оставяти: и сподоби, Владыко, яко да причащуся тайныя Твоея Божественныя вечери, окаянный.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

Богородичен: Умилостиви и мне Сущаго от утробы Твоея, Владычице, и соблюди мя нескверна раба Твоего и непорочна, яко да прием умнаго бисера, освящуся.

Ходатай – посол. Ангел – здесь: вестник. Воплощся – воплотившись. Тем зову Ти – поэтому я взываю к Тебе. Яко овча – как овца. Грех ради человеческих – за грехи людей. Темже – поэтому. Умилостиви и мне – умилостивь и ко мне. Сущаго от утробы Твоея – Рожденного Тобою. Соблюди мя нескверна – сохрани меня чистым, неоскверненным. Яко да прием умнаго бисера, освящуся – чтобы я, принимая духовную драгоценность (бисер – жемчуг), освятился.

Ирмос: Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас; разве бо Тебе иного Бога не знаем.

Якоже предрекл еси, Христе, да будет убо худому рабу Твоему; и во мне пребуди, якоже обещался еси; се бо Тело Твое ям Божественное, и пию Кровь Твою.

Слове Божий и Боже, уголь Тела Твоего да будет мне помраченному в просвещение, и очищение оскверненной души моей Кровь Твоя.

Богородичен: Марие, Мати Божия, благоухания чистое селение, Твоими молитвами сосуд мя избранный соделай, яко да освященный причащуся Сына Твоего.

Раве бо Тебе – ибо кроме Тебя. Якоже предрекл еси – как Ты прежде сказал. Да будет убо худому рабу Твоему – так пусть будет и ничтожному рабу Твоему (мне). Се бо Тело Твое ям Божественное – ибо вот я ем Тело Твое Божественное. Благоухания честное селение – святое благоуханное жилище, священный храм благоухания.

Уголь Тела Твоего да будет мне помраченному в просвещение… Пылающий Уголь – один из символов Божества (вспомним, что Бог наш есть огонь поядающий – Евр.12:29). Этот просвещающий и очищающий уголь Божества проявляется в сцене призвания пророка Исаии: Тогда прилетел ко мне один из Серафимов, и в руке у него горящий уголь, который он взял клещами с жертвенника, и коснулся уст моих и сказал: вот, это коснулось уст твоих, и беззаконие твое удалено от тебя, и грех твой очищен (Ис.6:6-7). О Причастии как огне говорят и последующие тропари канона: Трепещу, приемля огонь, да не опалюсь яко воск и яко трава (8-я песнь); якоже огонь да будет ми, и яко свет, Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречестная, опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, и всего мя просвещая (9-я песнь), а также молитвы ко Святому Причащению: Страхом приступи, да не опалишися: огонь бо есть; Аз же, окаянный, все Твое Тело дерзая восприятии, да не опален буду.

«Причастимся Божественного угля для того, чтобы огонь находящийся в нас любви, приняв воспламенение, происходящее от угля, сжег наши грехи и освятил наши сердца, и чтоб, вследствие общения с Божественным огнем, мы воспламенились и были обожествлены. Исаия увидел уголь; но уголь – не простое дерево, а соединенное с огнем; так и хлеб общения – не простой хлеб, но соединенный с большинством».

Преподобный Иоанн Дамаскин

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Ум, душу и сердце освяти, Спасе, и тело мое, и сподоби неосужденно, Владыко, к страшным Тайнам приступити.

Да бых устранился от страстей, и Твоея благодати имел бы приложение, живота же утверждение, причащением Святых, Христе, Таин Твоих.

Богородичен: Божие, Боже, Слово Святое, всего мя освяти, ныне приходящаго к Божественным Твоим Тайнам, Святыя Матере Твоея мольбами.

Неизследную – непостижимую. От тли – от погибели. Приложение – умножение. Живота же утверждение – и жизни укрепление.

Хлеб, Христе, взятии не презри мя, Тело Твое, и Божественную Твою ныне Кровь, пречистых, Владыко, и страшных Твоих Таин причаститися окаяннаго, да не будет ми в суд, да будет же ми в живот вечный и безсмертный.

Не презри мя – не лиши меня возможности. В суд – во осуждение. Живот – жизнь.

Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.

Источник благих, причащение, Христе, безсмертных Твоих ныне Таинств да будет ми свет, и живот, и безстрастие, и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайствено, едине Блаже, яко да славлю Тя.

Да избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби, трепетом и любовию, со благоговением, Человеколюбче, приступаяй ныне к Твоим безсмертным и Божественным Тайнам, и пети Тебе сподоби: благословен еси, Господи, Боже отец наших.

Богородичен: Спаса Христа рождшая паче ума, Богоблагодатная, молю Тя ныне, раб Твой, Чистую нечистый: хотящаго мя ныне к пречистым Тайнам приступити, очисти всего от скверны плоти и духа.

Не послужиша, поидоша, обругаша, возопиша – не послужили, пошли, осмеяли, возопили (формы прошедшего времени – аорист 3-го лица множ. числа). Ороси я – оросил их (ороси – форма прошедшего времени – аорист 3-го лица ед. числа; я – их). Услышася – услышана. Источник благих – источник благ, всего благого (ср.: Сокровище благих, в молитве Святому Духу). Добродетели Божественнейшия – всего совершенства, высшей добродетели, высшей духовной доблести (можно так можно предать значение греческого выражения оригинала). Ходатайственно – Средством, орудием (объяснение фразы в целом приводим ниже). Едине Блаже – единственный Благой, Милостивый (обращение – звательный падеж). Паче ума – непостижимо уму. Благоблагодатная – получившая благодать от Бога, облагодатствованная Богом.

Источник благих, причащение, Христе, безсмертных Твоих ныне Таинств, да будет ми свет, и живот, и безстрастие, и к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия ходатайственно… Эта фраза сохранила типичную греческую структуру; для понимания ее приводим члены предложения в порядке, доступном нашему восприятию: Причащение, Христе, безсмертных Твоих Таинств / да будет ми / ныне / источник благих (источником благ): свет(ом), и живот(ом), и безстрастие (м), и (да будет также) ходатайственно (то есть средством, приводящим к результату) / к преспеянию же и умножению добродетели Божественнейшия (то есть высшей духовной доблести). Если и после рассмотрения составных частей вам трудно воспринять смысл фразы – значит, пред нами один из немногочисленных случаев, когда стоит перевести просто перевод тропаря (но при этом поэзия обращается в мудреную прозу):

Причащение Твоих, Христе, бессмертных Таинств да будет мне ныне источником благ – да будет оно светом, жизнью и бесстрастием, да руководит меня к преуспеянию в высшем совершенстве и к его умножению, о единый Милостивец, да прославлю Тебя!

Да избавлюся от страстей, и врагов, и нужды, и всякия скорби… Церковнославянское слово «страсть», как и греческое «пафос», переводом которого оно является, означает как страсть греховную, так и страдание. В этом тропаре (как и во многих других текстах) допустимы оба понимания.

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Небесных, и страшных, и Святых Твоих, Христе, ныне Таин, и Божественныя Твоея и тайныя вечери, общника бытии и мене сподоби отчаяннаго, Боже Спасе мой.

Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

Под Твое прибег благоутробие, Блаже, со страхом зову Ти: во мне пребуди, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе; се бо дерзая на милость Твою, ям Тело Твое, и пию Кровь Твою.

Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.

Троичен: Трепещу, приемля огонь, да не опалюся яко воск и яко трава; оле страшнаго таинства! оле благоутробия Божия! Како Божественнаго Тела и Крове брение причащаюся, и нетлен сотворюся?

Пойте, дела – подразумевается обращение к творениям Божиим: пойте, дела Его творения, Его как Господа, и превозносите вовеки. Общника бытии – сделаться участником. Сподоби – удостой. Прибег – здесь: прибегнув. Благоутробие – милосердие. Аз – я. Якоже рекл еси – как Ты сказал. Се бо – ибо вот. Дерзая – здесь: уповая. Оле страшнаго таинства! оле благоутробия Божия! – О страшное таинство! О милосердие Божие! Брение – прах, грязь. Нетленен сотворюся – становлюсь бессмертным, не подверженным действию смерти (смысл фразы: как я, будучи прахом, причащаюсь Божественного Тела и Крови и становлюсь бессмертным).

Во мне пребуде, Спасе, и аз, якоже рекл еси, в Тебе… – Иисус же сказал им: истинно, истинно говорю вам: если не будете есть Плоти Сына Человеческого и пить Крови Его, то не будете иметь в себе жизни. Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь имеет жизнь вечную, и Я воскрешу его в последний день. Ибо Плоть Моя истинно есть пища, и Кровь Моя истинно есть питие. Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь пребывает во Мне, и Я в нем (Ин.6:53-56). Последний, Троичный тропарь песни вновь возвращает нас к этим словам Спасителя, говоря о жизни вечной, подаваемой Причащением (Божественнаго Тела и Крове брение причащаюся, и нетленен сотворяюся).

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная прсвети, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.

Христос есть, вкусите и видите: Господь нас ради, по нам бо древле бывый, единою Себе принес яко приношение Отцу Своему, присно закалается, освещаяй причащающияся.

Душею и телом да освящуся, Владыко, да просвещуся, да спасуся, да буду дом Твой причащением освященных Тайн, живущаго Тя имея в себе со Отцем и Духом, Благодетелю Многомилостиве.

Припев: Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя.

Якоже огонь да будет ми, и яко свет, Тело Твое и Кровь, Спасе мой, пречистая, опаляя греховное вещество, сжигая же страстей терние, и всего мя просвещая, покланятися Божеству Твоему.

Богородичен: Бог воплотися от чистых кровей Твоих; темже всякий род поет Тя, Владычеце, умная же множества славят, яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго, осуществовавшагося человечеством.

Безначальна – не имеющего начала и начальства, то есть Вечного и Всевластного. Воплощся – воплотившись. По нам бо древле бывый – ради нас некогда уподобившийся нам. Единою Себе принес яко приношение Отцу Своему – однажды принесший Себя в жертвенное приношение Отцу Своему. Присно закалается – (с тех пор) постоянно заколается, приносит Себя в жертву. Освящаяй причащающияся – освящая причащающихся. Темже – поэтому. Умная же множества – духовные, ангельские сонмы. Яко Тобою яве узреша всеми Владычествующаго – ибо Твоим посредством, через Тебя (Богородицу) они явственно увидели (яве узреша) Владыку вселенной (всеми Владычествующаго). Осуществовавшагося человечеством – принявшего человеческое естество (существо).

Христос есть, вкусите и видите… В некоторых молитвословах: Благ есть, вкусите и видите: Он Благ – вкусите и убедитесь!

Достойно есть… Трисвятое по Отче наш…

«Как научиться понимать молитвы?».

Читать другие молитвы раздела «Православный молитвослов»

© Миссионерско-апологетический проект «К Истине», 2004 – 2017

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:

Молитва приидите поклонимся с ударением

Детальное описание из нескольких источников: «молитва приидите поклонимся с ударением» — в нашем некоммерческом еженедельном религиозном журнале.

Смотрите так же:  Молитва любовь к женатому мужчине

Переводы Богослужебных книг

Эти молитвы читаются в начале домашнего молитвенного правила и большинства церковных богослужений. Их должен знать наизусть всякий православный христианин.

Аще иерей: Благословен Бог наш:

Аще ли не иерей: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

По совершении положенных поклонов, священник возглашает 1 : Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Мы же отвечаем 2 : Аминь.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Молитва Святому Духу

Ц арю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Ц арь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши. 3

Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас. (3) 4

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Молитва Святой Троице

П ресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

П ресвятая Троица, помилуй нас; Господи, очисти грехи наши; Владыка, прости беззакония наши; Святой, посети и исцели немощи наши, имени Твоего ради.

Господи, помилуй, трижды.

Господи, помилуй. (3)

О тче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на Небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

О тче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.

Священник: Ибо Твоё Царство, и сила, и слава, Отца, и Сына, и Святого Духа ныне, и всегда, и во веки веков.

Таже: Господи, помилуй, 12.

Господи, помилуй. (12)

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь. 5

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.

Придите, поклонимся Царю нашему, Богу.

Придите, поклонимся и припадем ко Христу, Царю, нашему Богу.

Придите, поклонимся и припадем к Самому Христу, Царю и Богу нашему.

После начальных молитв читается последование той или иной службы.

1 Мирянин, начиная молитву, осеняет себя крестным знамением со словами:

Во имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Аминь.

Вместо же начального возгласа священника говорит:

По молитвам святых отцов наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас.

Тот же возглас заменяет все священнические возгласы. Всё, произносимое во время службы священником и диаконом, опускается.

2 Названия молитв и пояснения (набранные другим шрифтом) вслух не читаются.

3 Вместо этой молитвы от Пасхи до Вознесения читается трижды тропарь Пасхи “Христос воскресе:”, от Вознесения же до дня святой Пятидесятницы после начального возгласа сразу читается Трисвятое.

4 Эта молитва, как правило, читается с крестным знамением и поясным поклоном. Последующие молитвы до “Отче наш” включительно читаются полностью там, где в богослужебных книгах указывается “далее Трисвятое” или “далее Трисвятое, по “Отче наш”.

5 Там, где в богослужебных книгах напечатано: Слава: следует читать полностью: “Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу”. Где напечатано: И ныне: читай: “И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь”. Где напечатано: Слава, и ныне: – читается всё славословие полностью. Знак ” : ” указывает на то что даются лишь первые слова текста (обычно хорошо известного и часто повторяющегося).

(c) Переводы Св. Писания и Богослужебных текстов: о. Амвросий (Тимрот).

При любом использовании материалов сайта, ссылка на автора обязательна.

Молитва приидите поклонимся с ударением

06 – Последование ко Святому Причащению

М оли?твами святы?х оте?ц на?ших, Го?споди Иису?се Христе?, Бо?же наш, поми?луй нас. Ами?нь.

С вяты?й Бо?же, Святы?й Кре?пкий, Святы?й Безсме?ртный, поми?луй нас. (Трижды.)

П ресвята?я Тро?ице, поми?луй нас; Го?споди, очи?сти грехи? на?ша; Влады?ко, прости? беззако?ния на?ша; Святы?й, посети? и исцели? не?мощи на?ша, и?мене Твоего? ра?ди.

П рииди?те, поклони?мся Царе?ви на?шему Бо?гу.

П рииди?те, поклони?мся и припаде?м Христу?, Царе?ви на?шему Бо?гу.

П рииди?те, поклони?мся и припаде?м Самому? Христу?, Царе?ви и Бо?гу на?шему.

Г оспо?дь пасе?т мя, и ничто?же мя лиши?т. На ме?сте зла?чне, та?мо всели? мя, на воде? поко?йне воспита? мя. Ду?шу мою? обрати?, наста?ви мя на стези? пра?вды, и?мене ра?ди Своего?. А?ще бо и пойду? посреде? се?ни сме?ртныя, не убою?ся зла, я?ко Ты со мно?ю еси?, жезл Твой и па?лица Твоя?, та мя уте?шиста. Угото?вал еси? предо мно?ю трапе?зу сопроти?в стужа?ющым мне, ума?стил еси? еле?ом главу? мою?, и ча?ша Твоя? упоява?ющи мя, я?ко держа?вна. И ми?лость Твоя? пожене?т мя вся дни живота? моего?, и е?же всели?ти ми ся в дом Госпо?день, в долготу? дний.

Г оспо?дня земля?, и исполне?ние ея?, вселе?нная и вси живу?щии на ней. Той на моря?х основа?л ю? есть, и на река?х угото?вал ю? есть. Кто взы?дет на го?ру Госпо?дню? или? кто ста?нет на ме?сте святе?м Его?? Непови?нен рука?ма и чист се?рдцем, и?же не прия?т всу?е ду?шу свою?, и не кля?тся ле?стию и?скреннему своему?. Сей прии?мет благослове?ние от Го?спода, и ми?лостыню от Бо?га, Спа?са своего?. Сей род и?щущих Го?спода, и?щущих лице? Бо?га Иа?ковля. Возми?те врата? кня?зи ва?ша, и возми?теся врата? ве?чная, и вни?дет Царь сла?вы. Кто есть се?й Царь сла?вы? Госпо?дь кре?пок и си?лен, Госпо?дь си?лен в бра?ни. Возми?те врата? кня?зи ва?ша, и возми?теся врата? ве?чная, и вни?дет Царь сла?вы. Кто есть се?й Царь сла?вы? Госпо?дь сил, Той есть Царь сла?вы.

В е?ровах, те?мже возглаго?лах, аз же смири?хся зело?. Аз же рех во изступле?нии мое?м: всяк челове?к ложь. Что возда?м Го?сподеви о всех, я?же воздаде? ми? Ча?шу спасе?ния прииму? и и?мя Госпо?дне призову?, моли?твы моя? Го?сподеви возда?м пред все?ми людьми? Его?. Честна? пред Го?сподем смерть преподо?бных Его?. О, Го?споди, аз раб Твой, аз раб Твой и сын рабы?ни Твоея?; растерза?л еси? у?зы моя?. Тебе? пожру? же?ртву хвалы?, и во и?мя Госпо?дне призову?. Моли?твы моя? Го?сподеви возда?м пред все?ми людьми? Его?, во дво?рех до?му Госпо?дня, посреде? тебе?, Иерусали?ме.

А ллилу?ия, а ллилу?ия, а ллилу?ия слава Тебе, Боже. (Трижды)

Б еззако?ния моя? пре?зри, Го?споди, от Де?вы рожде?йся, и се?рдце мое? очи?сти, храм то творя? Пречи?стому Твоему? Те?лу и Кро?ви, ниже? отри?ни мене? от Твоего? лица?, без числа? име?яй ве?лию ми?лость.

С ла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху.

В о прича?стие святы?нь Твои?х ка?ко дерзну? недосто?йный? А?ще бо дерзну? к Тебе? приступи?ти с досто?йными, хито?н мя облича?ет, я?ко несть вече?рний, и осужде?ние исхода?тайствую многогре?шной души? мое?й. Очи?сти, Го?споди, скве?рну души? моея?, и спаси? мя, я?ко Человеколю?бец.

И ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

М но?гая мно?жества мои?х, Богоро?дице, прегреше?ний, к Тебе? прибего?х, Ч и?стая, спасе?ния тре?буя: посети? немощству?ющую мою? ду?шу, и моли? Сы?на Твоего? и Бо?га на?шего, да?ти ми оставле?ние, я?же соде?ях лю?тых, Еди?на Благослове?нная.

[ Во святую же Четыредесятницу:

Е гда? сла?внии ученицы? на умове?нии ве?чери просвеща?хуся, тогда? Иу?да злочести?вый сребролю?бием неду?говав омрача?шеся, и беззако?нным судия?м Тебе? пра?веднаго Судию? предае?т. Виждь, име?ний рачи?телю, сих ра?ди удавле?ние употреби?вша: бежи? несы?тыя души?, Учи?телю такова?я дерзну?вшая. И?же о всех благи?й Го?споди, сла?ва Тебе?. ]

П оми?луй мя, Бо?же, по вели?цей ми?лости Твое?й, и по мно?жеству щедро?т Твои?х очи?сти беззако?ние мое?. Наипа?че омы?й мя от беззако?ния моего?, и от греха? моего? очи?сти мя; я?ко беззако?ние мое? аз зна?ю, и грех мой предо мно?ю есть вы?ну. Тебе? Еди?ному согреши?х и лука?вое пред Тобо?ю сотвори?х, я?ко да оправди?шися во словесе?х Твои?х, и победи?ши внегда? суди?ти Ти. Се бо, в беззако?ниях зача?т есмь, и во гресе?х роди? мя ма?ти моя?. Се бо, и?стину возлюби?л еси?; безве?стная и та?йная прему?дрости Твоея? яви?л ми еси?. Окропи?ши мя иссо?пом, и очи?щуся; омы?еши мя, и па?че сне?га убелю?ся. Слу?ху моему? да?си ра?дость и весе?лие; возра?дуются ко?сти смире?нныя. Отврати? лице? Твое? от грех мои?х и вся беззако?ния моя? очи?сти. Се?рдце чи?сто сози?жди во мне, Бо?же, и дух прав обнови? во утро?бе мое?й. Не отве?ржи мене? от лица? Твоего? и Ду?ха Твоего? Свята?го не отыми? от мене?. Возда?ждь ми ра?дость спасе?ния Твоего? и Ду?хом Влады?чним утверди? мя. Научу? беззако?ныя путе?м Твои?м, и нечести?вии к Тебе? обратя?тся. Изба?ви мя от крове?й, Бо?же, Бо?же спасе?ния моего?; возра?дуется язы?к мой пра?вде Твое?й. Го?споди, устне? мои? отве?рзеши, и уста? моя? возвестя?т хвалу? Твою?. Я?ко а?ще бы восхоте?л еси? же?ртвы, дал бых у?бо: всесожже?ния не благоволи?ши. Же?ртва Бо?гу дух сокруше?н; се?рдце сокруше?нно и смире?нно Бог не уничижи?т. Ублажи?, Го?споди, благоволе?нием Твои?м Сио?на, и да сози?ждутся сте?ны Иерусали?мския. Тогда? благоволи?ши же?ртву пра?вды, возноше?ние и всесожега?емая; тогда? возложа?т на oлта?рь Твой тельцы?.

Ирмос: Г ряди?те, лю?дие, пои?м песнь Христу? Бо?гу, разде?льшему мо?ре, и наста?вльшему лю?ди, я?же изведе? из рабо?ты еги?петския, я?ко просла?вися.

Х леб живота? ве?чнующаго да бу?дет ми Те?ло Твое? Свято?е, благоутро?бне Го?споди, и честна?я Кровь, и неду?г многообра?зных исцеле?ние.

О скверне?н де?лы безме?стными окая?нный, Твоего? Пречи?стаго Те?ла и Боже?ственныя Кро?ве недосто?ин есмь, Христе?, причаще?ния, его?же мя сподо?би.

З емле? блага?я, благослове?нная Богоневе?сто, клас прозя?бшая неора?нный и спаси?тельный ми?ру, сподо?би мя, сей яду?ща, спасти?ся.

Ирмос: Н а ка?мени мя ве?ры утверди?в, разшири?л еси? уста? моя? на враги? моя?. Возвесели? бо ся дух мой, внегда? пе?ти: несть свят, я?коже Бог наш, и несть пра?веден па?че Тебе?, Го?споди.

С ле?зныя ми пода?ждь, Христе?, ка?пли, скве?рну се?рдца моего? очища?ющия: я?ко да благо?ю со?вестию очище?н, ве?рою прихожду? и стра?хом, Влады?ко, ко причаще?нию Боже?ственных даро?в Твои?х.

В о оставле?ние да бу?дет ми прегреше?ний пречи?стое Те?ло Твое?, и Боже?ственная Кровь, Ду?ха же Свята?го обще?ние, и в жизнь ве?чную, Человеколю?бче, и страсте?й и скорбе?й отчужде?ние.

Х ле?ба живо?тнаго Трапе?за Пресвята?я, свы?ше ми?лости ра?ди сше?дшаго, и ми?рови но?вый живо?т даю?щаго, и мене? ны?не сподо?би, недосто?йнаго, со стра?хом вкуси?ти сего?, и жи?ву бы?ти.

Ирмос: П рише?л еси? от Де?вы, не хода?тай, ни А?нгел, но Сам, Го?споди, вопло?щся, и спасл еси? всего? мя челове?ка. Тем зову? Ти: сла?ва си?ле Твое?й, Го?споди.

В осхоте?л еси?, нас ра?ди вопло?щся, Многоми?лостиве, закла?н бы?ти я?ко овча?, грех ра?ди челове?ческих; те?мже молю? Тя: и моя? очи?сти согреше?ния.

И сцели? души? моея? я?звы, Го?споди, и всего? освяти?, и сподо?би, Влады?ко, я?ко да причащу?ся та?йныя Твоея? Боже?ственныя ве?чери, окая?нный.

У ми?лостиви и мне Су?щаго от утро?бы Твоея?, Влады?чице, и соблюди? мя нескве?рна раба? Твоего? и непоро?чна, я?ко да прие?м у?мнаго би?сера, освящу?ся.

Ирмос: С ве?та пода?телю и веко?в Тво?рче, Го?споди, во све?те Твои?х повеле?ний наста?ви нас: ра?зве бо Тебе? ино?го бо?га не зна?ем.

С е?рдце чи?сто сози?жди во мне, Бо?же, и дух прав обнови? во утро?бе мое?й.

Я ?коже предре?кл еси?, Христе?, да бу?дет у?бо худо?му рабу? Твоему?, и во мне пребу?ди, я?коже обеща?лся еси?: се бо Те?ло Твое? ям Боже?ственное и пию? Кровь Твою?.

С ло?ве Бо?жий и Бо?же, угль Те?ла Твоего? да бу?дет мне, помраче?нному, в просвеще?ние и очище?ние оскверне?нной души? мое?й Кровь Твоя?.

М ари?е, Ма?ти Бо?жия, благоуха?ния честно?е селе?ние, Твои?ми моли?твами сосу?д мя избра?нный соде?лай, я?ко да освяще?ний причащу?ся Сы?на Твоего?.

Ирмос: В бе?здне грехо?вней валя?яся, неизсле?дную милосе?рдия Твоего? призыва?ю бе?здну: от тли, Бо?же, мя возведи?.

У м, ду?шу и се?рдце освяти?, Спа?се, и те?ло мое?, и сподо?би неосужде?нно, Влады?ко, к стра?шным Та?йнам приступи?ти.

Н е отве?ржи мене? от лица? Твоего?, и Ду?ха Твоего? Свята?го не отыми? от мене?.

Д а бых устрани?лся от страсте?й, и Твоея? благода?ти име?л бы приложе?ние, живота? же утвержде?ние, причаще?нием Святы?х, Христе?, Та?ин Твои?х.

П ресвята?я Богоро?дице, спаси? нас.

Б о?жие, Бо?же, Сло?во Свято?е, всего? мя освяти?, ны?не приходя?щаго к Боже?ственным Твои?м Та?йнам, Святы?я Ма?тере Твоея? мольба?ми.

С ла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху, и ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Х леб, Христе?, взя?ти не пре?зри мя, Те?ло Твое?, и Боже?ственную Твою? ны?не Кровь, пречи?стых, Влады?ко, и стра?шных Твои?х Та?ин причасти?тися окая?ннаго, да не бу?дет ми в суд, да бу?дет же ми в живо?т ве?чный и безсме?ртный.

Ирмос: Т е?лу злато?му прему?дрыя де?ти не послужи?ша, и в пла?мень са?ми поидо?ша, и бо?ги их обруга?ша, среди? пла?мене возопи?ша, и ороси? я? А?нгел: услы?шася уже? уст ва?ших моли?тва.

И сто?чник благи?х, причаще?ние, Христе?, безсме?ртных Твои?х ны?не Та?инств да бу?дет ми свет, и живо?т, и безстра?стие, и к преспе?янию же и умноже?нию доброде?тели Боже?ственнейшия хода?тайственно, еди?не Бла?же, я?ко да сла?влю Тя.

Д а изба?влюся от страсте?й, и враго?в, и ну?жды, и вся?кия ско?рби, тре?петом и любо?вию со благогове?нием, Человеколю?бче, приступа?яй ны?не к Твои?м безсме?ртным и Боже?ственным Та?йнам, и пе?ти Тебе? сподо?би: благослове?н еси?, Го?споди, Бо?же оте?ц на?ших.

С па?са Христа? ро?ждшая па?че ума?, Богоблагода?тная, молю? Тя ны?не, раб Твой, Чи?стую нечи?стый: хотя?щаго мя ны?не к пречи?стым Та?йнам приступи?ти, очи?сти всего? от скве?рны пло?ти и Ду?ха.

Ирмос: В пещь о?гненную ко отроко?м евре?йским снизше?дшаго, и пла?мень в ро?су прело?жшаго Бо?га, по?йте дела? я?ко Го?спода, и превозноси?те во вся ве?ки.

Смотрите так же:  Молитва при осквернении василия великого

Н ебе?сных, и стра?шных, и Святы?х Твои?х, Христе?, ны?не Та?ин, и Боже?ственныя Твоея? и та?йныя ве?чери о?бщника бы?ти и мене? сподо?би, отча?яннаго, Бо?же Спа?се мой.

П од Твое? прибе?г благоутро?бие, Бла?же, со стра?хом зову? Ти: во мне пребу?ди, Спа?се, и аз, я?коже рекл еси?, в Тебе?; се бо дерза?я на ми?лость Твою?, ям Те?ло Твое?, и пию? Кровь Твою?.

П ресвята?я Тро?ице, Бо?же наш, сла?ва Тебе?.

Т репе?щу, прие?мля огнь, да не опалю?ся я?ко воск и я?ко трава?. О?ле стра?шнаго та?инства! О?ле благоутро?бия Бо?жия! Ка?ко Боже?ственнаго Те?ла и Кро?ве, бре?ние, причаща?юся и нетле?нен сотворя?юся?

Ирмос: Б езнача?льна Роди?теля Сын, Бог и Госпо?дь, вопло?щся от Де?вы нам яви?ся, омраче?нная просвети?ти, собра?ти расточе?нная: тем всепе?тую Богоро?дицу велича?ем.

Х ристо?с есть, вкуси?те и ви?дите: Госпо?дь нас ра?ди, по нам бо дре?вле бы?вый, еди?ною Себе? прине?с, я?ко приноше?ние Отцу? Своему?, при?сно закала?ется, освяща?яй причаща?ющияся.

Д уше?ю и те?лом да освящу?ся, Влады?ко, да просвещу?ся, да спасу?ся, да бу?ду дом Твой причаще?нием Свяще?нных Та?ин, живу?щаго Тя име?я в себе? со Отце?м и Ду?хом, Благоде?телю Многоми?лостиве.

В озда?ждь ми ра?дость спасе?ния Твоего? и Ду?хом Влады?чним утверди? мя.

Я ?коже огнь да бу?дет ми и я?ко свет, Те?ло Твое? и Кровь, Спа?се мой, пречестна?я, опаля?я грехо?вное вещество?, сжига?я же страсте?й те?рние, и всего? мя просвеща?я, покланя?тися Божеству? Твоему?.

Б ог воплоти?ся от чи?стых крове?й Твои?х; те?мже вся?кий род пое?т Тя, Влады?чице, у?мная же мно?жества сла?вят, я?ко Тобо?ю я?ве узре?ша все?ми Влады?чествующаго, осуществова?вшагося челове?чеством.

Д осто?йно есть я?ко вои?стину блажи?ти Тя Богоро?дицу, Присноблаже?нную и Пренепоро?чную и Ма?терь Бо?га на?шего. Честне?йшую Херуви?м и сла?внейшую без сравне?ния Серафи?м, без истле?ния Бо?га Сло?ва ро?ждшую, су?щую Богоро?дицу Тя велича?ем.

О? тче наш, И?же еси? на Небесе?х, да святи?тся и?мя Твое?, да прии?дет Ца?рствие Твое?, да бу?дет во?ля Твоя?, я?ко на Небеси? и на земли?. Хлеб наш насу?щный да?ждь нам днесь; и оста?ви нам до?лги на?ша, я?коже и мы оставля?ем должнико?м на?шим; и не введи? нас во искуше?ние, но изба?ви нас от лука?ваго.

Тропарь дня или праздника. Если неделя, тропарь воскресный по гласу. Если же нет, настоящие тропари, глас 6-й:

П оми?луй нас, Го?споди, поми?луй нас; вся?каго бо отве?та недоуме?юще, сию? Ти моли?тву я?ко Влады?це, гре?шнии прино?сим: поми?луй нас.

С ла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху .

Г о?споди, поми?луй нас, на Тя бо упова?хом; не прогне?вайся на ны зело?, ниже? помяни? беззако?ний на?ших, но при?зри и ны?не я?ко Благоутро?бен, и изба?ви ны от враг на?ших; Ты бо еси? Бог наш, и мы лю?дие Твои?, вси дела? руку? Твое?ю, и и?мя Твое? призыва?ем.

М илосе?рдия две?ри отве?рзи нам, благослове?нная Богоро?дице, наде?ющиися на Тя да не поги?бнем, но да изба?вимся Тобо?ю от бед: Ты бо еси? спасе?ние ро?да христиа?нскаго.

Г о?споди, поми?луй. (40 раз). И поклоны, сколько хочешь.

Х отя? я?сти, челове?че, Те?ло Влады?чне,

Стра?хом приступи?, да не опали?шися: огнь бо есть.

Боже?ственную же пия? Кровь ко обще?нию,

Пе?рвее примири?ся тя опеча?лившим.

Та?же дерза?я, та?инственное бра?шно яждь.

Пре?жде прича?стия стра?шныя же?ртвы,

Животворя?щаго Те?ла Влады?чня,

Сим помоли?ся о?бразом со тре?петом:

Молитва Василия Великого, 1-я

Молитва святого Иоанна Златоуста, 2-я

Г о?споди Бо?же мой, вем, я?ко несмь досто?ин, ниже? дово?лен, да под кров вни?деши хра?ма души? моея?, зане?же весь пуст и па?лся есть, и не и?маши во мне ме?ста досто?йна е?же главу? подклони?ти; но я?коже с высоты? нас ра?ди смири?л еси? Себе?, смири?ся и ны?не смире?нию моему?, и я?коже восприя?л еси? в верте?пе и в я?слех безслове?сных возлещи?, си?це восприими? и в я?слех безслове?сныя моея? души?, и во оскверне?нное мое? те?ло вни?ти. И я?коже не неудосто?ил еси? вни?ти и свечеря?ти со гре?шники в дому? Си?мона прокаже?ннаго, та?ко изво?ли вни?ти и в дом смире?нныя моея? души?, прокаже?нныя и гре?шныя. И я?коже не отри?нул еси? подо?бную мне блудни?цу и гре?шную, прише?дшую и прикосну?вшуюся Тебе?, си?це умилосе?рдися и о мне, гре?шнем, приходя?щем и прикаса?ющем Ти ся. И я?коже не возгнуша?лся еси? скве?рных ея? уст и нечи?стых, целу?ющих Тя, ниже? мои?х возгнуша?йся скве?рнших о?ныя уст и нечи?стших, ниже? ме?рзких мои?х и нечи?стых усте?н, и скве?рнаго и нечисте?йшаго моего? язы?ка. Но да бу?дет ми угль пресвята?го Твоего? Те?ла, и честны?я Твоея? Кро?ве, во освяще?ние и просвеще?ние и здра?вие смире?нней мое?й души? и те?лу, во облегче?ние тя?жестей мно?гих мои?х согреше?ний, в соблюде?ние от вся?каго диа?вольскаго де?йства, во отгна?ние и возбране?ние зла?го моего? и лука?ваго обы?чая, во умерщвле?ние страсте?й, в снабде?ние за?поведей Твои?х, в приложе?ние Боже?ственныя Твоея? благода?ти и Твоего? Ца?рствия присвое?ние. Не бо я?ко презира?яй прихожду? к Тебе? Христе? Бо?же, но я?ко дерза?я на неизрече?нную Твою? бла?гость, и да не на мно?зе удаля?яйся обще?ния Твоего? от мы?сленнаго во?лка звероуловле?н бу?ду. Те?мже молю?ся Тебе?: я?ко Еди?н сый Свят, Влады?ко, освяти? мою? ду?шу и те?ло, ум и се?рдце, чревеса? и утро?бы, и всего? мя обнови?, и вкорени? страх Твой во удесе?х мои?х, и освяще?ние Твое? неотъе?млемо от мене? сотвори?; и бу?ди ми помо?щник и засту?пник, окормля?я в ми?ре живо?т мой, сподобля?я мя и одесну?ю Тебе? предстоя?ния со святы?ми Твои?ми, моли?твами и моле?ньми Пречи?стыя Твоея? Ма?тере, невеще?ственных Твои?х служи?телей и Пречи?стых сил, и всех святы?х, от ве?ка Тебе? благоугоди?вших. Ами?нь.

Молитва святого Симеона Метафраста, 3-я

Е ди?не чи?стый и нетле?нный Го?споди, за неизрече?нную ми?лость человеколю?бия на?ше все восприе?мый смеше?ние, от чи?стых и де?вственных крове?й па?че естества? Ро?ждшия Тя, Ду?ха Боже?ственнаго наше?ствием и благоволе?нием Отца? присносу?щнаго, Христе? Иису?се, прему?дросте Бо?жия, и ми?ре, и си?ло; Твои?м восприя?тием животворя?щая и спаси?тельная страда?ния восприе?мый, крест, гво?здия, копие?, смерть, умертви? моя? душетле?нная стра?сти теле?сныя. Погребе?нием Твои?м а?дова плени?вый ца?рствия, погреби? моя? благи?ми по?мыслы лука?вая сове?тования и лука?вствия ду?хи разори?. Тридне?вным Твои?м и живоно?сным воскресе?нием па?дшаго пра?отца возста?вивый, возста?ви мя, грехо?м попо?лзшагося, о?бразы мне покая?ния предлага?я. Пресла?вным Твои?м вознесе?нием плотско?е обожи?вый восприя?тие и сие? десны?м Отца? седе?нием почты?й, сподо?би мя прича?стием Святы?х Твои?х Та?ин десну?ю часть спаса?емых получи?ти. Сни?тием Уте?шителя Твоего? Ду?ха сосу?ды че?стны свяще?нныя Твоя? ученики? соде?лавый, прия?телище и мене? покажи? Того? прише?ствия. Хотя?й па?ки приити? суди?ти вселе?нней пра?вдою, благоволи? и мне усре?сти Тя на о?блацех, Судию? и Созда?теля моего?, со все?ми святы?ми Твои?ми: да безконе?чно славосло?влю и воспева?ю Тя, со Безнача?льным Твои?м Отце?м и Пресвяты?м и Благи?м и Животворя?щим Твои?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва того же святого, 4-я

Молитва святого Иоанна Дамаскина, 5-я

В лады?ко Го?споди Иису?се Христе? Бо?же наш, еди?не име?яй власть челове?ком оставля?ти грехи?, я?ко благ и Человеколю?бец пре?зри моя? вся в ве?дении и не в ве?дении прегреше?ния, и сподо?би мя неосужде?нно причасти?тися Боже?ственных, и пресла?вных, и пречи?стых, и животворя?щих Твои?х Та?ин, не в тя?жесть, ни в му?ку, ни в приложе?ние грехо?в, но во очище?ние, и освяще?ние, и обруче?ние бу?дущаго живота? и Ца?рствия, в сте?ну и по?мощь, и в возраже?ние сопроти?вных, во истребле?ние мно?гих мои?х согреше?ний. Ты бо еси? Бог ми?лости, и щедро?т, и человеколю?бия, и Тебе? сла?ву возсыла?ем, со Отце?м и Святы?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва святого Василия Великого, 6-я

В ем, Го?споди, я?ко недосто?йне причаща?юся пречи?стаго Твоего? Те?ла и честны?я Твоея? Кро?ве, и пови?нен есмь, и суд себе? ям и пию?, не разсужда?я Те?ла и Кро?ве Тебе?, Христа? и Бо?га моего?, но на щедро?ты Твоя? дерза?я, прихожду? к Тебе?, ре?кшему: яды?й Мою? Плоть и пия?й Мою? Кровь, во Мне пребыва?ет, и Аз в нем. Умилосе?рдися у?бо, Го?споди, и не обличи? мя, гре?шнаго, но сотвори? со мно?ю по ми?лости Твое?й; и да бу?дут ми свята?я сия? во исцеле?ние, и очище?ние, и просвеще?ние, и сохране?ние, и спасе?ние, и во освяще?ние души? и те?ла; во отгна?ние вся?каго мечта?ния, и лука?ваго дея?ния, и де?йства диа?вольскаго, мы?сленне во удесе?х мои?х де?йствуемаго, в дерзнове?ние и любо?вь, я?же к Тебе?; во исправле?ние жития? и утвержде?ние, в возраще?ние доброде?тели и соверше?нства, во исполне?ние за?поведей, в Ду?ха Свята?го обще?ние, в напу?тие живота? ве?чнаго, во отве?т благоприя?тен на Стра?шнем Суди?щи Твое?м: не в суд или? во осужде?ние.

Молитва святого Симеона Нового Богослова, 7-я

Молитва святого Иоанна Златоуста, 8-я

Б о?же, осла?би, оста?ви, прости? ми согреше?ния моя?, ели?ка Ти согреши?х, а?ще сло?вом, а?ще де?лом, а?ще помышле?нием, во?лею или? нево?лею, ра?зумом или? неразу?мием, вся ми прости? я?ко благ и Человеколю?бец, и моли?твами Пречи?стыя Твоея? Ма?тере, у?мных Твои?х служи?телей и святы?х сил, и всех святы?х, от ве?ка Тебе? благоугоди?вших, неосужде?нно благоволи? прия?ти ми свято?е и Пречи?стое Твое? Те?ло и Честну?ю Кровь, во исцеле?ние души? же и те?ла, и во очище?ние лука?вых мои?х помышле?ний. Я?ко Твое? есть Ца?рство и си?ла и сла?ва, со Отце?м и Святы?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва того же святого, 9-я

Н есмь дово?лен, Влады?ко Го?споди, да вни?деши под кров души? моея?; но поне?же хо?щеши Ты я?ко Человеколю?бец, жи?ти во мне, дерза?я приступа?ю; повелева?еши, да отве?рзу две?ри, я?же Ты еди?н созда?л еси?, и вни?деши со человеколю?бием я?коже еси?; вни?деши и просвеща?еши помраче?нный мой по?мысл. Ве?рую, я?ко сие? сотвори?ши: не бо блудни?цу, со слеза?ми прише?дшую к Тебе?, отгна?л еси?; ниже? мытаря? отве?ргл еси? пока?явшася; ниже? разбо?йника, позна?вша Ца?рство Твое?, отгна?л еси?; ниже? гони?теля пока?явшася оста?вил еси?, е?же бе: но от покая?ния Тебе? прише?дшия вся, в ли?це Твои?х друго?в вчини?л еси?, Еди?н сый благослове?нный всегда?, ны?не и в безконе?чныя ве?ки. Ами?нь.

Молитва того же святого, 10-я

Г о?споди Иису?се Христе?, Бо?же мой, осла?би, оста?ви, очи?сти и прости? ми, гре?шному, и непотре?бному, и недосто?йному рабу? Твоему?, прегреше?ния, и согреше?ния и грехопаде?ния моя?, ели?ка Ти от ю?ности моея?, да?же до настоя?щаго дне и часа? согреши?х: а?ще в ра?зуме и в неразу?мии, а?ще в словесе?х или? де?лех, или? помышле?ниих и мы?слех, и начина?ниих, и всех мои?х чу?чвствах. И моли?твами безсе?менно ро?ждшия Тя, Пречи?стыя и Присноде?вы Мари?и, Ма?тере Твоея?, еди?ныя непосты?дныя наде?жды и предста?тельства и спасе?ния моего?, сподо?би мя неосужде?нно причасти?тися пречи?стых, безсме?ртных, животворя?щих и стра?шных Твои?х Та?инств, во оставле?ние грехо?в и в жизнь ве?чную: во освяще?ние и просвеще?ние, кре?пость, исцеле?ние, и здра?вие души? же и те?ла, и в потребле?ние и всесоверше?нное погубле?ние лука?вых мои?х помысло?в, и помышле?ний, и предприя?тий, и нощны?х мечта?ний, те?мных и лука?вых духо?в; я?ко Твое? есть Ца?рство, и си?ла, и сла?ва, и честь, и поклоне?ние, со Отце?м и Святы?м Твои?м Ду?хом, ны?не и при?сно и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва святого Иоанна Дамаскина, 11-я

П ред две?рьми хра?ма Твоего? предстою? и лю?тых помышле?ний не отступа?ю; но Ты, Христе? Бо?же, мытаря? оправди?вый, и ханане?ю поми?ловавый, и разбо?йнику рая? две?ри отве?рзый, отве?рзи ми утро?бы человеколю?бия Твоего? и приими? мя, приходя?ща и прикаса?ющася Тебе?, я?ко блудни?цу и кровоточи?вую: о?ва у?бо кра?я ри?зы Твоея? косну?вшися, удо?бь исцеле?ние прия?т, о?ва же пречи?стеи Твои? но?зе удержа?вши, разреше?ние грехо?в понесе?. Аз же, окая?нный, все Твое? Те?ло дерза?я восприя?ти, да не опале?н бу?ду; но приими? мя, я?коже о?ныя, и просвети? моя? душе?вныя чу?вства, попаля?я моя? грехо?вныя вины?, моли?твами безсе?менно Ро?ждшия Тя и небе?сных сил; я?ко благослове?н еси? во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Молитва святого Иоанна Златоуста

В е?рую, Го?споди, и испове?дую, я?ко Ты еси? вои?стинну Христо?с, Сын Бо?га жива?го, прише?дый в мир гре?шныя спасти?, от ни?хже пе?рвый есмь аз. Еще? ве?рую, я?ко сие? есть са?мое пречи?стое Те?ло Твое?, и сия? есть са?мая честна?я Кровь Твоя?. Молю?ся у?бо Тебе?: поми?луй мя и прости? ми прегреше?ния моя?, во?льная и нево?льная, я?же сло?вом, я?же де?лом, я?же ве?дением и неве?дением, и сподо?би мя неосужде?нно причастити?ся пречи?стых Твои?х Та?инств, во оставле?ние грехо?в и в жизнь ве?чную. Ами?нь.

Приходя же причаститься, произноси мысленно эти стихи Метафраста:

С е приступа?ю к Боже?ственному Причаще?нию.

Соде?телю, да не опали?ши мя приобще?нием:

Огнь бо еси?, недосто?йныя попаля?яй.

Но у?бо очи?сти мя от вся?кия скве?рны.

Б оготворя?щую Кровь ужасни?ся челове?че, зря,

Огнь бо есть, недосто?йныя попаля?яй.

Боже?ственное Те?ло и обожа?ет мя и пита?ет:

Обожа?ет дух, ум же пита?ет стра?нно.

У слади?л мя еси? любо?вию, Христе?, и измени?л мя еси? Боже?ственным Твои?м раче?нием; но попали? огне?м невеще?ственным грехи? моя?, и насы?титися е?же в Тебе? наслажде?ния сподо?би: да лику?я возвелича?ю, Бла?же, два прише?ствия Твоя?.

В о све?тлостех Святы?х Твои?х ка?ко вни?ду, недосто?йный? А?ще бо дерзну? совни?ти в черто?г, оде?жда мя облича?ет, я?ко несть бра?чна, и свя?зан изве?ржен бу?ду от А?нгелов. Очи?сти, Го?споди, скве?рну души? моея?, и спаси? мя, я?ко Человеколю?бец.

В лады?ко Человеколю?бче, Го?споди Иису?се Христе? Бо?же мой, да не в суд ми бу?дут Свята?я сия?, за е?же недосто?йну ми бы?ти: но во очище?ние и освяще?ние души? же и те?ла, и во обруче?ние бу?дущия жи?зни и Ца?рствия. Мне же, е?же прилепля?тися Бо?гу, бла?го есть, полага?ти во Го?споде упова?ние спасе?ния моего?.

В е?чери Твоея? та?йныя днесь, Сы?не Бо?жий, прича?стника мя приими?; не бо враго?м Твои?м та?йну пове?м, ни лобза?ния Ти дам, я?ко Иу?да, но я?ко разбо?йник испове?даю Тя: помяни? мя, Го?споди, во Ца?рствии Твое?м.

В раздел ТИПИКОН добавлена Глава 56. и Глава 57.

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

Похожие статьи:

Молитва в честь иконы казанской божьей матери

Молитва Казанской Божией Матери Православие постоянно переживает моменты, когда люди сомневаются в истинности веры. В такие моменты Спаситель являет на земле чудеса, как доказательство Его существования и единства веры православной.

Молитва от бед и несчастий

Молитва о здравии Материнская молитва за чадо свое Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матери услыши меня, грешную и недостойную рабу Твою (имя). Господи, в милости Твоей

Молитва для заключения брака

Подобно другим таинствам, брак — это великое знамение веры и его действенность будет тем больше, чем больше семья и брак будут верны благодати Бога, полученной через таинство, и будут сотрудничать